ERIS3029 Special Education Expertise in Different Settings, Practice Abroad (5 cr)
Description
A), B) ja D) erityispedagoginen asiantuntijuus, ammatillinen osaaminen ja identiteetti, monialainen yhteistyö, itseohjautuvuus erityispedagogin tehtävissä, tutkimusperustaisuus, kulttuuritietoisuus, lainsäädäntö, eettiset periaatteet
C) erityispedagoginen asiantuntijuus, ammatillinen osaaminen ja identiteetti, tutkimushanketyöskentely, itseohjautuvuus tutkimustyöskentelyssä, lainsäädäntö, eettiset periaatteet.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
A) Opetusharjoittelu
- tuoda esiin erityispedagogista asiantuntijuuttaan ja toteuttaa konsultatiivista työotetta
- kehittää itseohjautuvaa, monimuotoista opettajuuttaan
- kehittyä tutkivana ja kokeilevana erityisopettajana
- analysoida opettajan ammattiin liittyviä eettisiä kysymyksiä ja lainsäädännöllisiä velvoitteita
- arvioida Suomen ja muiden maiden kasvatus- ja koulutusjärjestelmiä
B) Ohjausharjoittelu
- tuoda esiin erityispedagogista asiantuntijuuttaan ja toteuttaa konsultatiivista työotetta
- kehittää itseohjautuvaa toimintaansa monialaisten työyhteisöjen jäsenenä
- kehittyä tutkivana ja kokeilevana erityispedagogiikan asiantuntijana ohjaustyössä
- soveltaa teoriatietoa ohjauskäytänteiden analysoinnissa ja kehittämisessä
- analysoida ohjaukseen liittyviä eettisiä kysymyksiä ja lainsäädännöllisiä velvoitteita
- arvioida Suomen ja muiden maiden kasvatus- ja koulutusjärjestelmiä
C) Tutkimusharjoittelu
- tuoda esiin erityispedagogista asiantuntijuuttaan tutkimusryhmän jäsenenä
- tunnistaa metodologisen tiedon käytännön sovelluksia tutkimuksen tekemisessä
- hahmottaa tutkimusprosessin eri vaiheet ja toimia erilaisissa tutkimustehtävissä
- arvioida omaa tutkimuksellista osaamistaan ja kehittymistarpeitaan
- analysoida tutkimukseen liittyviä eettisiä kysymyksiä ja lainsäädännöllisiä velvoitteita
D) Hallinnon harjoittelu
- tuoda esiin erityispedagogista asiantuntijuuttaan erilaisten monialaisten työyhteisöjen jäsenenä
- soveltaa teoriatietoa hallintokäytänteiden analysoinnissa ja kehittämisessä
- arvioida omaa hallinnollista osaamistaan ja kehittymistarpeitaan
- analysoida hallinnolliseen työhön liittyviä eettisiä kysymyksiä ja lainsäädännöllisiä velvoitteita
- arvioida Suomen ja muiden maiden kasvatus- ja koulutusjärjestelmiä
Study materials
Oppimateriaali ilmoitetaan opetusohjelmassa ja/tai Moodlessa.