ERIS3019 Special Education Expertise in Different Settings, Guidance & Counselling, Research or Administration (5 cr)
Description
A) ja C) erityispedagoginen asiantuntijuus, ammatillinen osaaminen ja identiteetti, monialainen yhteistyö, itseohjautuvuus ohjaus- ja hallinnon tehtävissä, tutkimusperustaisuus, lainsäädäntö, eettiset periaatteet.
B) erityispedagoginen asiantuntijuus, ammatillinen osaaminen ja identiteetti, tutkimushanketyöskentely, itseohjautuvuus tutkimustyöskentelyssä, lainsäädäntö, eettiset periaatteet.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
A) Ohjausharjoittelu
- tuoda esiin erityispedagogista asiantuntijuuttaan ja toteuttaa konsultatiivista työotetta
- kehittää itseohjautuvaa toimintaansa monialaisten työyhteisöjen jäsenenä
- kehittyä tutkivana ja kokeilevana erityispedagogiikan asiantuntijana ohjaustyössä
- soveltaa teoriatietoa ohjauskäytänteiden analysoinnissa ja kehittämisessä
- analysoida ohjaukseen liittyviä eettisiä kysymyksiä ja lainsäädännöllisiä velvoitteita
B) Tutkimusharjoittelu
- tuoda esiin erityispedagogista asiantuntijuuttaan tutkimusryhmän jäsenenä
- tunnistaa metodologisen tiedon käytännön sovelluksia tutkimuksen tekemisessä
- hahmottaa tutkimusprosessin eri vaiheet ja toimia erilaisissa tutkimustehtävissä
- arvioida omaa tutkimuksellista osaamistaan ja kehittymistarpeitaan
- analysoida tutkimukseen liittyviä eettisiä kysymyksiä ja lainsäädännöllisiä velvoitteita
C) Hallinnon harjoittelu
- tuoda esiin erityispedagogista asiantuntijuuttaan erilaisten monialaisten työyhteisöjen jäsenenä
- soveltaa teoriatietoa hallintokäytänteiden analysoinnissa ja kehittämisessä
- arvioida omaa hallinnollista osaamistaan ja kehittymistarpeitaan
- analysoida hallinnolliseen työhön liittyviä eettisiä kysymyksiä ja lainsäädännöllisiä velvoitteita
Study materials
Oppimateriaali ilmoitetaan opetusohjelmassa ja/tai Moodlessa.