ERIA269 Practicum: Supporting Individual Learning (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Description
- Tutkimusperustaiset tuen hyvät käytänteet
- Tukivastemalli
- Yksilöllisen oppimisen ja koulunkäynnin tuen suunnittelu, toteutus ja vaikuttavuuden arviointi
- Koulun toimintakulttuuri ja erityisopettajan toimenkuva
- Vastuu oppilaasta ja opetuksen laadusta
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- oppilastuntemukseen ja teoriatietoon pohjaten suunnitella ja toteuttaa yksilöllistä oppimisen ja koulunkäynnin tukea sekä arvioida antamansa tuen vaikuttavuutta
- käyttää soveltuvia arviointimenetelmiä ja hyödyntää niiden tuloksia opetuksen suunnittelussa
- laatia oppimateriaalia oppilaan yksilölliset oppimisedellytykset huomioiden
- toimia opettajien välisessä yhteistyössä ja työparina toisen opiskelijan kanssa
- toimia erityisopettajan ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Additional information
Opintojakso sisältää
- havainnointia
- opettamista ja opetuksen suunnittelua
- Norssilla saatavaa ohjausta
- vertaispalautteen antamista ja saamista
- itsenäistä työskentelyä mm. harjoitteluraportin laatiminen
- läsnäolovelvollista seminaarityöskentelyä
Compulsory prerequisites
Study materials
Oppimateriaali ilmoitetaan opetusohjelmassa ja/tai Moodlessa.
Completion methods
Method 1
Description:
Erityispedagogiikan tutkinto-ohjelman opiskelijoille.
Evaluation criteria:
Seminaarityöskentely, ohjattu harjoittelu, harjoitteluraportti.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish