ERIA1509 Pedagogy in early childhood education (5 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

Varhaiserityiskasvatus tieteenalana ja käytäntönä, tuen suunnittelu, toteutus ja arviointi, inklusiivinen ja kulttuuritietoinen varhaiskasvatus, osallisuus ja sosiaalinen osallisuus, pedagogiset menetelmät, konsultaatio, perhelähtöisyys ja monialainen yhteistyö

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- tunnistaa varhaiserityiskasvatuksen kansalliset ja kansainväliset monitieteiset teoreettiset lähtökohdat

- hyödyntää varhaiserityiskasvatuksen teoriaa suunnitellessaan ja toteuttaessaan varhaiserityiskasvatusta

-arvioida varhaiserityiskasvatuksen toimintatapoja teoreettisen tiedon pohjalta eettiset näkökohdat huomioiden

Additional information

Joustava suoritustapa erityisopetuksen tehtäviin ammatillisia valmiuksia antavat opinnot aiemmin suorittaneille opiskelijoille.

Study materials

Pihlaja, P. & Viitala, R. (toim.) 2022. Varhaiserityiskasvatus. 3., uudistettu painos.

Muu oppimateriaali ilmoitetaan opetusohjelmassa ja/tai Moodlessa.

Completion methods

Method 1

Description:
Varhaiserityispedagogiikan tutkinto-ohjelman opiskelijoille.
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin tekeminen hyväksytysti. Arviointiperusteet voivat vaihdella suoritustavoittain ja ne tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching