EAOP1030 Transition to school (4 cr)

Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Education and Psychology
Coordinating organisation:
Open University
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

- Siirtymävaiheen (esiopetus-koulu) merkitys ja moniammatillinen yhteistyö

- Koulunaloitus lapsen, kodin ja opettajien (esiopetus/koulu) näkökulmasta

- Myönteinen koulunaloitus: vuorovaikutus lapsiryhmässä sekä oppilaiden ja opettajan suhteissa

- Motivaation merkitys oppimisessa

- Opetussuunnitelma pedagogiikkaa ja pedagogisia valintoja ohjaavana normina

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

- tunnistaa onnistuneen koulusiirtymän piirteitä ja merkityksen lapsen, kodin, esikoulun ja koulun näkökulmista

- tunnistaa pedagogisia työtapoja ja menetelmiä, joita voi hyödyntää esiopetuksen ja koulupolun aloitusvaiheessa

- Kykenee havainnoimaan lapsiryhmän sekä oppilaiden ja opettajan välistä vuorovaikutusta tavoitteellisesti

Description of prerequisites

Suositellut esitiedot: EAOP1010 Ainutlaatuinen alkukasvatusikä- kehityspsykologiset lähtökohdat -opintojakson suoritus

Study materials

Salmela-Aro, K. (toim.) 2018. Motivaatio ja oppiminen. Jyväskylä: PS-kustannus.

+ videotallenteet ja muu luento- ja oheismateriaali

Esi- ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet Esiopetuksen opetussuunnitelmien perusteet | Opetushallitus (oph.fi)

Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet | Opetushallitus (oph.fi)

Completion methods

Method 1

Evaluation criteria:
Oppimistehtävä
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Independent study (4 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching