CVAM1040 Supporting Child’s Development (3 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Kokkola University Consortium Chydenius, Faculty of Education and Psychology
Coordinating organisation:
Kokkola University Consortium Chydenius - Education
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028
Description
Tuen suunnittelun prosessi, tuen toteuttamisen muodot, pedagoginen kirjaaminen
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
tuntee lapsen tuen havainnoinnin, suunnittelun, toteuttamisen ja arvioinnin prosessin
perehtyy lapsen tuen havainnointiin, suunnitteluun, toteuttamiseen ja arviointiin
oppii tekemään ja kirjaamaan täsmällisiä havaintoja lapsesta sekä suunnittelemaan tuen muotoja ja menetelmiä
Study materials
Soveltuvin osin:
Pihlaja, P. & Viitala, R. (2022). Varhaiserityiskasvatus. PS-Kustannus.
Sandberg, E. (2023). Pedagoginen tuki varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa. Jyväskylä: PS-Kustannus.
Muuta kirjallisuutta/artikkeleita sopimuksen mukaan
Completion methods
Method 1
Description:
Monimuotototeutus
Evaluation criteria:
Osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien/tentin suorittaminen hyväksytysti. Arviointiasteikko 0-5.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (3 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish