CVAM1040 Supporting Child’s Development (3 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Education and Psychology, Kokkola University Consortium Chydenius
Coordinating organisation:
Kokkola University Consortium Chydenius - Education
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

Tuen suunnittelun prosessi, tuen toteuttamisen muodot, pedagoginen kirjaaminen 

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

  • tuntee lapsen tuen havainnoinnin, suunnittelun, toteuttamisen ja arvioinnin prosessin

  • perehtyy lapsen tuen havainnointiin, suunnitteluun, toteuttamiseen ja arviointiin

  • oppii tekemään ja kirjaamaan täsmällisiä havaintoja lapsesta sekä suunnittelemaan tuen muotoja ja menetelmiä 

Study materials

Soveltuvin osin: 

Pihlaja, P. & Viitala, R. (2022). Varhaiserityiskasvatus. PS-Kustannus.

Sandberg, E. (2023). Pedagoginen tuki varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa. Jyväskylä: PS-Kustannus. 

Muuta kirjallisuutta/artikkeleita sopimuksen mukaan 

Completion methods

Method 1

Description:
Monimuotototeutus
Evaluation criteria:
Osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien/tentin suorittaminen hyväksytysti. Arviointiasteikko 0-5.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (3 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
No published teaching