CKSS4210 Assessment literacy and supported study (5 cr)
Description
Arvioinnin ja palautteen merkitys oppimisessa ja opettajan työssä
Oppilaan tuen tarpeiden tunnistaminen ja pedagogisen tuen suunnittelu
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
ymmärtää arvioinnin yhteiskunnallisen merkityksen
osaa soveltaa arvioinnin periaatteita ja tilanteeseen sopivia arviointimenetelmiä oppimisen tukemisessa ja muissa pedagogisissa ratkaisuissa
tunnistaa oppilaiden erilaisia tuen tarpeita ja osaa tarttua niihin moniammatillisessa yhteistyössä
osaa eritellä omaa arviointiosaamistaan ja edistää sen kehittymistä tutkimustietoon nojaten
Additional information
Opintojakso on osa opettajan pedagogisia opintoja.
Study materials
Ahonen, T., Aro, M., Aro, T., Lerkkanen, M.-K. & Siiskonen, T. (toim.) (2019.) Oppimisen vaikeudet. Niilo Mäki Instituutti.
Alasuutari, M., Heiskanen, N., Rantala, A. & Vehkakoski, T. (2023). Hyvä pedagoginen kirjaaminen. Oppimista tukeva dokumentointi käytännössä. PS-kustannus.
Luostarinen, A. & Nieminen J. H. (toim.) (2019.) Arvioinnin käsikirja. PS-kustannus.
Sandberg, E. (2021.) Pedagoginen tuki perusopetuksessa ja toisella asteella. PS-kustannus.
Muuta oppimateriaalia, joka tarkennetaan opintojakson toteutuksen yhteydessä.