AIKP1600 Pedagogical development project (6 cr)

Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Education and Psychology
Coordinating organisation:
Open University
Curriculum periods:
2024-2025, 2025-2026, 2026-2027, 2027-2028

Description

Muuttuva yhteiskunta ja työelämä haastavat kehittämään oppimis- ja toimintaympäristöjä. Aikuiskasvatustiede vastaa haasteeseen tutkimuksella. Tutkimustiedon ja reflektion avulla voidaan tiedostaa ja pyrkiä ratkomaan ongelmia, mikä mahdollistaa perustellun toiminnan ja kehityksen. Opintokokonaisuuden päättävässä opintojaksossa sovelletaan jakson tutkimuskirjallisuutta ja opintokokonaisuudessa aiemmin opittua rajattuun pedagogiseen kehittämishankkeeseen jossain itselle tutussa ympäristössä.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

· rajata aikuisten opetus-ohjaus-kontekstista kehittämistä vaativa kohteen ja hahmottaa didaktisen prosessin vaiheet (tavoitteet, toteutus, arviointi)

· tunnistaa ja jäsentää aikuiskasvatustieteellisiä oppimisen, ohjauksen ja arvioinnin teorioita koulutustilaisuuden/koulutuksen/kurssin suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa

· tarkastella kriittisesti kehittymisen haasteita sekä ohjauksen vallitsevia käytänteitä ja ohjaajaidentiteettiä

Study materials

Atjonen, P. (2021). Kehittävä arviointi kasvatusalalla (2. painos). Kirjokansi. Saatavana myös e-kirjana.

JA

-Onnismaa, J. (2021). Ohjaus- ja neuvontatyö - Aikaa, huomiota ja kunnioitusta (3., uudistettu laitos). Gaudeamus. Saatavana myös e-kirjana.

JA
-Yksi oppimista ja/tai ohjausta käsittelevä lähde edellisistä opintojaksoista

JA
-Vähintään kolme vapaavalintaista tieteellistä lähdettä

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Independent study (6 cr)

Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching