XYHX998 Oppimisryhmä ja Pre.INTEGRA-opintojen tuki (2 cr)

Study level:
Other studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
English, Finnish
Responsible organisation:
Centre for Multilingual Academic Communication
Curriculum periods:
2023-2024

Description

Sisältö

Opintojakson tavoitteena on vahvistaa ja kehittää aikuisopiskelijan käyttöönsä tarvitsemia ajattelun ja vuorovaikutuksen taitoja, jotta opiskelu ja urasuunnittelu uudella kielellä suomalaisessa yliopistossa ja toimintaympäristössä onnistuisivat.

Learning outcomes

Jakson suoritettuaan opiskelija

· osaa suunnitella omaa opintopolkuaan akateemisissa opinnoissa sekä mahdollista työuran aloitusta Suomessa

· osaa määritellä oman oppimisensa tarpeita, tavoitteita ja keinoja tavoitteiden saavuttamiseksi sekä kykenee hahmottamaan omat tavoitteensa ja kehittymistarpeensa myös kielten opiskelun (suomi toisena kielenä, akateeminen englanti) näkökulmasta

· on osallistunut oppimisryhmässä aktiiviseen kuunteluun ja keskustelevaan yhteistyöhön sekä ymmärtää kokemusten jakamisen merkityksen ajattelun kehittymisessä ja oppimisessa.

Additional information

Jakson suorittamisessa tehdään tarvittaessa yhteistyötä Jyväskylän seudun työllisyyden kuntakokeilun ohjaajien kanssa.

Opetuskieli/-kielet

suomi ja englanti, tukikielinä venäjä ja ukraina

Completion methods

Method 1

Description:
Aktiivinen osallistuminen vähintään kahteen henkilökohtaiseen ohjauskeskusteluun ja oppimisryhmässä tapahtuvaan ryhmä- ja vertaisohjaukseen, omaa opintosuunnittelua tukevan tiivistelmän laatiminen ja päivittäminen sekä jatkosuunnitelman laatiminen yhteistyössä Pre.INTEGRA:n opettajan ja tarvittaessa kuntakokeilun ohjaajan kanssa.
Evaluation criteria:
Jakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää aktiivista osallistumista pakollisille yksilö- ja ryhmäohjauskerroille sekä oman opintosuunnitelman tiivistelmän tuottamisen.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (2 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
English, Finnish
No published teaching