VIJP1004 Communication and Persuasion (5 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Language and Communication Studies
Coordinating organisation:
Open University, Department of Language and Communication Studies
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024
Description
Opintojaksolla tutustutaan vaikuttamisen ja argumentoinnin perusteisiin sekä kampanja- ja vaikuttamisviestintään. Opintojaksolla tarkastellaan ja analysoidaan vaikuttamaan pyrkivää viestintää eri konteksteissa ja eri toimijoiden näkökulmista.
Learning outcomes
Opiskelija
- tuntee vaikuttamiseen ja argumentointiin liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset vaikuttamisen teoriat
- pystyy jäsentämään viestinnän vaikuttavuuden osatekijöitä
- osaa kriittisesti tarkastella ja analysoida vaikuttamaan pyrkivää viestintää erilaisista teoreettisista ja eettisistä lähtökohdista.
Literature
- Larson, Persuasion (10. tai uudempi painos)
- Rieke & Sillars 2009 Argumentation and critical decision making (4. painos tai uudempi, osin)
- Stiff & Mongeau, Persuasive communication (2. painos)
- muu opintojaksolla jaettava oheiskirjallisuus
Completion methods
Method 1
Description:
Suositus ajoituksesta: 1. vuosi viestinnän ja journalistiikan tutkinto-ohjelmien opiskelijoille.
Evaluation criteria:
Verkkokurssille osallistuminen ja tehtävien suorittaminen suhteessa osaamistavoitteisiin
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Evaluation criteria:
Verkkokurssille osallistuminen ja tehtävien suorittaminen suhteessa osaamistavoitteisiin
Language:
Finnish
Study methods:
Verkkokurssi
Study materials:
Rieke & Sillars, Argumentation and critical decision making (4. painos tai uudempi, osin) sekä toinen seuraavista: Larson, Persuasion (10. tai uudempi painos) tai Stiff & Mongeau, Persuasive communication (2. painos) + muu opintojaksolla jaettava oheiskirjallisuus
Literature:
- Rieke & Sillars, Argumentation and critical decision making (4. painos tai uudempi, osin)
- Larson, Persuasion (10. tai uudempi painos)
- Stiff & Mongeau, Persuasive communication (2. painos)