OKLS1109 Assessment as part of a teacher's work (4 cr)
Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024
Description
- Arvioinnin ja palautteen merkitykset oppimisessa ja opettajan työssä
- Arvioinnin pedagogiset, tieteelliset, eettiset, vuorovaikutukselliset ja yhteiskunnalliset näkökulmat
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- jäsentää ja tarkastella kriittisesti kokemuksiaan ja käsityksiään arvioinnin ilmiöistä teoreettisten käsitteiden avulla
- soveltaa arvioinnin periaatteita käytännössä
Description of prerequisites
Kasvatustieteen aineopinnot
Literature
- Atjonen, P. 2007. Hyvä, paha arviointi. Helsinki: Tammi.
- Ihme, I. 2009. Arviointi työvälineenä. Jyväskylä: PS-kustannus.
- Luostarinen, A. & Nieminen, J. H. 2019. Arvioinnin käsikirja. Jyväskylä: PS-kustannus.
- Ouakrim-Soivio, N. 2016. Oppimisen ja osaamisen arviointi. Helsinki: Otava.
Completion methods
Method 1
Evaluation criteria:
Opiskelija osallistuu luennoille ja demoille sekä tekee itsenäiset tehtävät hyväksytysti.
Select all marked parts
Method 2
Evaluation criteria:
Opiskelija osallistuu luennoille ja tekee itsenäiset tehtävät hyväksytysti.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (4 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Teaching
8/28/2023–5/28/2024 Small group teaching
9/5/2023–3/31/2024 Small group teaching
x
Independent study (4 cr)
Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish