LPES1008 Promoting well-being in school context (2–4 cr)
Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024
Description
Hyvinvoinnin osa-alueet ja kouluikäisten hyvinvoinnin haasteet.
Kansalliset ja kansainväliset kouluympäristön fyysisen aktiivisuuden ja terveyden edistämisen ohjelmat.
Koulu toimintaympäristönä.
Moniammatillinen yhteistyö koulussa.
Oppituntien ulkopuoliset työtehtävät koulun hyvinvoinnin ja fyysisen aktiivisuuden edistämisessä.Suoritustavat:
Luennot 10 tuntia, harjoitukset 16 tuntia
Ryhmätyöskentely
tai itsenäinen työskentely ongelmaperustaisen oppimisen periaatteisiin
pohjautuen.
Arviointiperusteet:
Aktiivinen osallistuminen 30 %, projekti 70 %Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää, mistä osa-alueista oppilaiden hyvinvointi koostuu.
- tuntee monipuolisesti erilaisia toimenpiteitä kouluyhteisön hyvinvoinnin ja fyysisen aktiivisuuden lisäämiseksi koulupäivään.
- tuntee koulun toimintaympäristönä.
- ymmärtää yhteistyöverkostojen ja koti-kouluyhteistyön merkityksen pyrittäessä koululaisten hyvinvoinnin ja fyysisen aktiivisuuden edistämiseen.
- ymmärtää liikunnan- ja terveystiedon opettajan laaja-alaisen työnkuvan ja työn vaatimukset.
Description of prerequisites
tdk:n kandiopinnot (Huom! kurssi on muillekin kuin LPE:n pääaineopiskelijoille)
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (2–4 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish