KTKP012 Learning and Guidance, Part 2 (3 cr)
Tweet text
Description
• oppiminen, ohjaus ja oppimisympäristöt elämänkulun eri vaiheissa
• erilaisten oppijoiden huomioiminen oppimisessa ja ohjauksessa
• oppimiskäsitykset ja niiden merkitys pedagogiikassa
• oppimisen ja osaamisen arvioinnin erilaiset periaatteet
• omien arvojen ja käsitysten reflektointi kasvatusalan asiantuntijana
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa tarkastella omia näkemyksiään jatkuvasta oppimisesta ja ohjauksesta kytkemällä niitä tutkimukseen perustuviin käsitteisiin ja näkökulmiin
• hahmottaa oppimisympäristöjen laaja-alaisuuden ja moninaisuuden
• osaa tarkastella oppimisympäristöjä ja oppimisprosesseja erilaiset oppijat huomioiden
• tuntee oppimisen arvioinnin erilaisia periaatteita ja ymmärtää arvioinnin merkityksen jatkuvan oppimisen tukemisessa
• tiedostaa omia arvojaan ja omaa vastuutaan tulevana kasvatusalan asiantuntijana.
Study materials
1. Lehtinen, E., Vauras, M. & Lerkkanen, M.-K. 2016. Kasvatuspsykologia. 3. uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
2. Puukari, S., Lappalainen, K. & Kuorelahti, M. (toim.) 2017. Ohjaus ja erityisopetus oppijoiden tukena. Jyväskylä: PS-kustannus. TAI Woolfolk, A. 2007 tai uudemmat. Educational Psychology. Boston (Mass.): Allyn & Bacon.
3. Englanninkielinen tieteellinen artikkeli, joka tarkennetaan opetusohjelmassa.