KIKA407 Long-term Writing Process and Genres A (5 cr)
Description
Tekstikokonaisuuden suunnittelu ja genren valinta.
Tekstin tuottaminen.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
· suunnitella ja laittaa alulle laajan tekstikokonaisuuden
· työskennellä pitkäjänteisesti ja itsenäisesti
· etsiä taidollista, tieteellistä ja taiteellista tietoa työskentelynsä tueksi
· hankkia vertaispalautetta
· soveltaa valitsemansa genren piirteitä omassa tekstikokonaisuudessaan.
Description of prerequisites
Kirjoittamisen perusopinnot
Study materials
Elbow, P. 2012. Vernacular eloquence: what speech can bring to writing. Oxford University Press. (Saatavina e-kirjana JYKDOKista.)
Svinhufvud, K. 2016. Kokonaisvaltainen kirjoittaminen. Helsinki: Art House, 64–98.
Lyytikäinen, P. 2005. Esipuhe: lajit kirjallisuudessa. Teoksessa P. Lyytikäinen, J. Nummi & P. Koivisto (toim.) Lajit yli rajojen. Suomalaisen kirjallisuuden lajeja. SKS Helsinki, 7–23. Pdf.
Huhtala, L. 2006. Kuria ja kurittomuutta: hieman lajeista ja kaanonista. Teoksessa K. Hypén (toim.) Fiktiota! Levottomat genret ja kirjaston arki. Helsinki: BTJ Kirjastopalvelu, 67–84. Pdf.
Lisäksi opettajan antama muu materiaali.
Completion methods
Method 1
Method 2
Independent study (5 cr)
Independent study (5 cr)
Huhtala, L. 2006. Kuria ja kurittomuutta: hieman lajeista ja kaanonista. Teoksessa K. Hypén (toim.) Fiktiota! Levottomat genret ja kirjaston arki. Helsinki: BTJ Kirjastopalvelu, 67-84.*