CVAM1040 Supporting Child’s Development and Learning (3 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Kokkola University Consortium Chydenius
Curriculum periods:
2021-2022, 2022-2023, 2023-2024
Description
Lapsen yksilöllinen kehitys ja oppiminen, lapsen tuen havainnointi, suunnittelu, toteutus ja arviointi käytännössä
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee lapsen yksilöllisen kehityksen ja oppimisen havainnoinnin, suunnittelun ja arvioinnin prosessin
- perehtyy lapsen tuen havainnointiin, suunnitteluun, toteuttamiseen ja arviointiin käytännössä
- oppii tekemään ja kirjaamaan täsmällisiä havaintoja lapsesta sekä suunnittelemaan tuen muotoja ja menetelmiä
- tiedostaa oman suhteensa erityisyyteen
Study materials
HEISKANEN, N. (2019). Tuen prosessit ja lähtökohdat. Teoksessa P. Pihlaja & R. Viitala (toim.) 2019.
Varhaiserityiskasvatus. Jyväskylä: PS-Kustannus, s. 95-118.
HEISKANEN, N., ALASUUTARI, M. & VEHKAKOSKI, T. (2018) Positioning children with special educational needs in early childhood education and care documents. British Journal of Sociology and Education 43 (6), pp. 827 - 843.
MÄÄTTÄ, P. & RANTALA, A. 2016. Tavallisen erityinen lapsi. Onnistuneen yhteistyön arvoituksia ratko-massa. 2. uud. painos. Jyväskylä: PS-kustannus. (Soveltuvin osin)
Completion methods
Method 1
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Oppimistehtävien/tentin suorittaminen hyväksytysti. Arviointiasteikko 0-5.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (3 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish