VKTA1012 Early Childhood Special Education Pedagogy, Supplement (2 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024

Description

kehityksen ja oppimisen haasteet ja tuki, inklusiivinen pedagogiikka

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija 

  • osaa tarkastella lapsen kehityksen ja oppimisen haasteita ja pohtia niiden tukemisesta yksilön, ympäristön ja vuorovaikutuksen näkökulmasta 
  • tietää inklusiivisen pedagogiikan keskeiset piirteet ja ymmärtää mitä ne tarkoittavat käytännössä       

Additional information

Opintojakso on osa varhaiskasvatustieteen täydentäviä aineopintoja. Tämän opintojakson suorittavat avoimen väylän kautta varhaiskasvatuksen koulutukseen valitut opiskelijat, joiden pohjaopintoina ovat kasvatustieteen aineopinnot. 

Study materials

Pihlaja, P. & Viitala, R. 2019. Varhaiserityiskasvatus. Jyväskylä: PS-Kustannus. (luvut 1-3, 5-8, 10-11 ja 15). (tai v.2022 painos)

Aro, T. & Laakso, M-L. (toim.). 2011. Taaperosta taitavaksi toimijaksi. Itsesäätelytaitojen kehitys ja tukeminen. Jyväskylä: NMI. (luvut 1, 6, 10, 11 ja 12). (tai v.2020 e-kirja) 

HUOM! Hyödynnä mahdollisuuksien mukaan kirjoista uusimmat painokset tai huomioi Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet-asiakirjan muutos v. 2022 opiskellessasi kirjallisuutta.

Completion methods

Method 1

Description:
Itsenäinen opiskelu, eTentti Exam-järjestelmässä.
Evaluation criteria:
Arvosana perustuu tenttiin.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Exam (2 cr)

Type:
Exam
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching