VKTA1010 Premises of Development, Learning and Early Support (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024
Description
-
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- hallitsee keskeisimmät kehitysteoriat ja kykenee soveltamaan niitä oman käyttöteoriansa rakentamisessa
- hallitsee keskeiset leikin teoriat ja ymmärtää leikin merkityksen lapsen kehityksessä ja oppimisessa sekä lasten keskinäisessä vuorovaikutuksessa
- hallitsee perustiedot lapsen kehityksen ja oppimisen ongelmista
- osaa tarkastella kehityksen ja oppimisen haasteita yksilön, ympäristön ja vuorovaikutuksen näkökulmasta sekä tuntee keskeisiä tukemisen tapoja kyseisissä haasteissa
Study materials
Pihlaja, P. & Viitala, R. 2019. Varhaiserityiskasvatus. Jyväskylä: PS-Kustannus. (Luvut 1-3, 5-8, 10-11 ja 15)
Rautamies, E., Poikonen, P-L., Vähäsantanen, K. & Laakso, M.-L. 2016. Teacher-child relationships narrated by parents of children with difficulties self-regulation. Early childhood development and care.
Rautamies, E., Poikonen, P-L., Vähäsantanen, K. & Laakso, M.-L. 2019. Trust in the educational partnership narrated by parents of the child with challenging behavior. Early Years.
Artikkeleita sopimuksen mukaan.Completion methods
Method 1
Evaluation criteria:
Osallistuminen kontaktiopetukseen (luennot ja demot), tentin hyväksytty suorittaminen. Arvosana perustuu tenttiin.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish