TKAS131 Classics of Art Education I (5 cr)
Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Music, Art and Culture Studies
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024
Description
Perehtyminen taidekasvatuksen tradition muodostumiseen tai sen painotuksiin merkittävästi vaikuttaneiden ajattelijoiden keskeisiin kirjoituksiin.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee taidekasvatusajattelun muutamat keskeiset klassikot ja tunnistaa heidän ajattelunsa tuoreuden suhteessa omaan aikaansa
- osaa erotella ajattelun keskeiset sisällöt ja analysoida niiden sidokset tekstin tyyliin ja lajiin
- tunnistaa klassikoiden vaikutukset myöhempään ajatteluun
- osaa suhteuttaa klassikoiden ajattelun taidekasvatuksen alalla tällä hetkellä käytäviin keskusteluihin.
Literature
- von Schiller, Friedrich: Kirjeitä ihmisen esteettisestä kasvatuksesta (Über die Ästhetische Erziehung des Menschen in eine Reihe von Briefen 1795). Helsinki : Tutkijaliitto 2013.
- Dewey, John: Taide kokemuksena (Art as Experience, 1934). Tampere : Niin & näin 2010.
- Read, Herbert: Education Through Art. London : Faber and Faber 1958.
Completion methods
Method 1
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Select all marked parts
Method 2
Evaluation criteria:
Annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Time of teaching:
Period 1, Period 2, Period 3, Period 4, Period 5
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Study methods:
Kontaktiopetus ja siihen liittyvät tehtävät / tentit.
Teaching
9/7–10/19/2022 Small group teaching
x
Independent study (5 cr)
Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Study methods:
Esseesuorituksesta sovitaan vastuuopettajan kanssa.