LOIM1020 Language-aware Pedagogy and Pedagogical Interaction in Early Childhood Education (5 cr)
Study level:
Other studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024
Description
kielitietoinen pedagogiikka, identiteetti, laadukas
vuorovaikutus, lasten hyvinvointi, sosio-emotionaaliset taidot, itsesäätely, monikulttuuriset
toimintaympäristöt
Learning outcomes
OPINTOJAKSON SUORITETTUAAN OPISKELIJA:
· Ymmärtää, millä tavoin kielitietoista pedagogiikkaa toteutetaan ja arvioidaan varhaiskasvatuksessa
· Osaa tukea eri kieli- ja kulttuuritaustaisten lasten hyvinvointia, identiteetin kehitystä ja sosiaalisia ja tunnetaitoja lapsiryhmässä
· Osaa tukea pedagogisen vuorovaikutuksen keinoin lapsen itsesäätelytaitoja
· Osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida laadukasta aikuinen-lapsi vuorovaikutusta ja pedagogista ohjausta monikielisissä toimintaympäristöissä
· Osaa suunnitella ja kehittää pedagogisia toimintatapoja tukeakseen yksi- ja kaksikielisten lasten puhe-, kerronta- ja keskustelutaitoja, monilukutaitoa ja identiteetin rakentumista
Study materials
Myöhemmin täydentyvä kirjallisuus
Completion methods
Method 1
Description:
Itsenäinen työskentely verkkoympäristössä, tehtävien tekeminen hyväksytysti.
Evaluation criteria:
Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish