FYSA2080 Nobel Physics Seminar (2 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Physics
Curriculum periods:
2022-2023, 2023-2024

Description

· puheen pitäminen

· puheen rakenne

· puheen valmistamisprosessi

· esityskalvot, -ohjelmat ja esityksen havainnollistaminen

· materiaalien esitysoikeudet ja viittauskäytänteet

· yleisön huomioiminen

· opponointi

· palautteen antaminen ja vastaanottaminen

· esiintymisjännitys ja virheiden hyväksyminen

· Nobel-fysiikka

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

· Etsiä tietoa ja kertoa fysiikan viime vuosien tutkimusaiheista Nobel-palkittujen töiden kautta

· Pitää aiheesta yleisön huomioon ottavan yleistajuisen ja ymmärrettävän esitelmän

· Tunnistaa omia vahvuuksia ja kehittämiskohteita esiintymisessä

· Hyväksyä esiintymismokat luonnollisena osana esiintymistaitojen kehittymistä

· Toimia opponenttina puhetilaisuudessa

· Antaa ja ottaa vastaan sekä kannustavaa että kriittistä palautetta puheen pitämisestä

Description of prerequisites

FYSA2001 Moderni fysiikka, osa A sekä FYSA2002 Moderni fysiikka, osa B

Study materials

· Kurssin TIM-sivu, jossa on materiaalia hyvän tieteellisen puheen pitämisestä, sekä puheissa käytettävät Powerpoint/Keynote/pdf-diat.

· Fysiikan Nobel-palkintojen informaatiosivusto www.nobelprize.org

Completion methods

Method 1

Evaluation criteria:
Hyväksytty suoritus vaatii puheen pitämisen ja opponenttina toimimisen. Poissaolot vaativat hyvän syyn, ilmoitettava erikseen kurssin järjestäjälle.
Time of teaching:
Period 2
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (2 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Evaluation criteria:
Hyväksytty suoritus vaatii puheen pitämisen ja opponenttina toimimisen. Poissaolot vaativat hyvän syyn, ilmoitettava erikseen kurssin järjestäjälle.
Language:
Finnish
Study methods:

Puhe ja opponointi. Läsnäolo muiden puheissa, korkeintaan yksi poissaolo. 

Teaching