ERIA269 Practicum: Supporting Individual Learning (5 cr)
Description
Oppimisen ja koulunkäynnin yksilöllinen tukeminen, perehtyminen tuen tarpeiden moninaisuuteen; tukivastemalli: monipuoliset oppimisen vaikeuksien arviointimenetelmät; erityisopettajan toimenkuva, koulun toimintakulttuuri ja niiden kautta moniammatilliseen yhteistyöhön tutustuminen; vastuu oppilaasta ja opetuksen laadusta; vaitiolovelvollisuus.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- laatia oppimateriaalia, käyttää sitä opetuksessa ja ohjauksessa ja arvioida sen toimivuutta
- suunnitella ja toteuttaa erilaisiin teoreettisiin lähtökohtiin perustuvaa systemaattista tukea, jossa huomioidaan oppilaan kokonaisvaltainen hyvinvointi ja erityisopetukselliset tuen tarpeet
- käyttää arviointimenetelmiä ja hyödyntää niiden tuloksia oppimisen ohjaamisessa ja tuen suunnittelussa
- toimia opettajien välisessä yhteistyössä ja työparina toisen opiskelijan kanssa
- reflektoida erityisopetusta tuen vaikuttavuuden näkökulmasta
- toimia erityisopettajan ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Additional information
Harjoitteluun osallistuminen, harjoitteluraportin laatiminen, seminaarityöskentely.
Opintojakso sisältää
- opetuksen observointia
- opettamista (sis. Kohdennetun tuen jakson)
- Norssilla saatavaa ohjausta
- vertaispalautteen antamista ja saamista
- yliopiston ohjaavalta opettajalta saatavaa palautetta
- itsenäistä työskentelyä (mm. harjoitteluraportin laatiminen)
- seminaarityöskentelyä
Study materials
Oppimateriaali ilmoitetaan opetusohjelmassa.
Completion methods
Method 1
Teaching (5 cr)
Harjoitteluun osallistuminen, harjoitteluraportin laatiminen, seminaarityöskentely.
Opintojakso sisältää
- opetuksen observointia
- opettamista (sis. Kohdennetun tuen jakson)
- Norssilla saatavaa ohjausta
- vertaispalautteen antamista ja saamista
- yliopiston ohjaavalta opettajalta saatavaa palautetta
- itsenäistä työskentelyä (mm. harjoitteluraportin laatiminen)
- seminaarityöskentelyä