CVAM1030 Children’s Health and Well-being (3 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Kokkola University Consortium Chydenius
Curriculum periods:
2021-2022, 2022-2023, 2023-2024

Description

Lapsen psyykkinen hyvinvointi ja mielenterveys, riski- ja suojatekijät, kiusaaminen ja kiusaamisen ennaltaehkäisy, lapsi ja stressi, kriisi sekä trauma, lapsen psyykkisen pahoinvoinnin ilmeneminen, turvataitokasvatus, yleisimmät lastentaudit ja allergiat, hygienia, yleisimmät lasten tapaturmat, ensiapu ja hoito.

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija


  • osaa tarkastella lapsen psyykkistä hyvinvointia sekä tunnistaa psyykkiseen hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä
  • tunnistaa tyypillisiä lasten psyykkisen pahoinvoinnin ilmenemismuotoja ja hänellä on valmiuksia tukea lasta
  • kykenee ennaltaehkäisemään ja puuttumaan kiusaamistilanteisiin lapsiryhmässä
  • osaa tukea lasta kriisitilanteissa
  • tuntee tavallisimmat lastentaudit ja allergiat sekä hallitsee perustiedot lasten tapaturmien hoidosta ja ensiavusta

Study materials

Kumpulainen, K., Aronen, E., Ebeling, H., Laukkanen E., Marttunen, M., Puura, K. & Sourander, A. (toim.) 2016. Lastenpsykiatria ja nuorisopsykiatria. Helsinki: Duodecim. (Soveltuvin osin)


TAI

Moilanen, I., Räsänen, E., Tamminen, T., Almqvist, F., Piha, J. & Kumpulainen, K. (toim.) 2004. Lasten- ja nuorisopsykiatria. Helsinki: Duodecim. (Soveltuvin osin) JA Friis, l., Eirola, R. & Mannonen, M. 2004. Lasten ja nuorten mielenterveystyö. Helsinki: WSOY. (Soveltuvin osin)


Artikkeleita sopimuksen mukaan.

Completion methods

Method 1

Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Oppimistehtävien/tentin suorittaminen hyväksytysti. Arviointiasteikko 0-5.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (3 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching