CKSS4095 Supporting Learning and School Attendance (4 cr)

Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Kokkola University Consortium Chydenius - Education
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024

Description

  • inkluusioajatteluun pohjautuvan yhdessä oppimisen teoreettisia perusteita ja käytännöllisiä malleja
  • pedagogisen tuen muodot ja tuen eri tasojen edellyttämät pedagogiset asiakirjat
  • moniammatillinen yhteistyö/verkostoyhteistyö
  • sosioemotionaalisen kasvun haasteet ja pedagogiset interventiot
  • käyttäytymisen ja sosiaalisten taitojen opettaminen
  • lukemisen ja kirjoittamisen taitojen arviointi ja niiden tukeminen, lukivaikeudet 

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija 

  • hahmottaa ja jäsentää inklusiivisen/osallistavan kasvatuksen yhteiskunnallisten, teoreettisten ja pedagogisten lähtökohtien yhteyksiä
  • osaa kuvata, miten hyödyntää moniammatillista yhteistyötä pedagogisen tuen eri tasoilla
  • osaa laatia pedagogisen tuen asiakirjoja
  • tunnistaa sosioemotionaalisen kasvun haasteita ja osaa soveltaa ao. taitojen opettamisessa tutkimusperustaisia pedagogisia toimintatapoja
  • osaa arvioida lukemisen ja kirjoittamisen taitoja ja oppimisen ongelmia ja soveltaa pedagogisesti perusteltuja ratkaisuja tukitoimissa.

Additional information

Opintojakso on osa opettajan pedagogisia opintoja (60 op).

Study materials

Sovitaan kouluttajan kanssa. 

Completion methods

Method 1

Description:
1.8.2023 alkaen luokanopettajien aikuiskoulutus on muutettu monimuotoiseksi. Tätä ennen aloittaneilla on ollut opintojaksossa 24 tuntia kontaktiopetusta ja 84 tuntia omatoimista työskentelyä. Osallistuminen lähiopetukseen ja oppimistehtävien tekeminen.
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (4 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching