CAMM5230 Environmental Studies and Pedagogy (6 cr)

Study level:
Other studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Kokkola University Consortium Chydenius - Education
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024

Description

  • ympäristöopin tiedonalojen oppimisprosessien suunnittelu
  • ympäristöopin tiedonaloihin liittyvät havainnot ja aineistot, niiden tulkinta sekä esittämis- ja jakamistavat erityisesti tieto- ja viestintäteknologioita integroiden
  • ympäristöopin tiedonalojen keskeisten käsiterakenteiden ja ilmiöiden tarkastelu ainedidaktiikan näkökulmasta
  • ympäristöopin opetusta tukeva tiede- ja ympäristökasvatustoiminta
  • kestävän kehityksen näkökulma ympäristöopissa

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

  • kykenee tukemaan oppilaan kasvua tutkivaksi ja toimivaksi kansalaiseksi, joka kokee ympäristöopin tiedonalat merkitykselliseksi itselleen.
  • osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida ympäristöopin opetusta perusopetuksen opetussuunnitelman mukaisesti
  • osaa soveltaa oppimiskokonaisuuksien tavoitteen asettelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa ympäristöopin tiedonaloille tyypillisiä opetusmuotoja ja työtapoja
  • kykenee kehittämään omaa osaamistaan ympäristöopin tiedonalojen perusilmiöiden ja käsiterakenteiden hallinnassa 

Study materials

Sovitaan kouluttajan kanssa. 

Literature

  • Juuti (toim.) 2016. Ympäristöoppia opettamaan.

Completion methods

Method 1

Description:
1.8.2023 alkaen luokanopettajien aikuiskoulutus on muutettu monimuotoiseksi. Tätä ennen aloittaneilla on ollut opintojaksossa 54 tuntia kontaktiopetusta ja 108 tuntia omatoimista työskentelyä.
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (6 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching