CAMM5230 Environmental Studies and Pedagogy (6 cr)
Study level:
Other studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Kokkola University Consortium Chydenius - Education
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024
Description
- ympäristöopin tiedonalojen oppimisprosessien suunnittelu
- ympäristöopin tiedonaloihin liittyvät havainnot ja aineistot, niiden tulkinta sekä esittämis- ja jakamistavat erityisesti tieto- ja viestintäteknologioita integroiden
- ympäristöopin tiedonalojen keskeisten käsiterakenteiden ja ilmiöiden tarkastelu ainedidaktiikan näkökulmasta
- ympäristöopin opetusta tukeva tiede- ja ympäristökasvatustoiminta
- kestävän kehityksen näkökulma ympäristöopissa
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- kykenee tukemaan oppilaan kasvua tutkivaksi ja toimivaksi kansalaiseksi, joka kokee ympäristöopin tiedonalat merkitykselliseksi itselleen.
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida ympäristöopin opetusta perusopetuksen opetussuunnitelman mukaisesti
- osaa soveltaa oppimiskokonaisuuksien tavoitteen asettelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa ympäristöopin tiedonaloille tyypillisiä opetusmuotoja ja työtapoja
- kykenee kehittämään omaa osaamistaan ympäristöopin tiedonalojen perusilmiöiden ja käsiterakenteiden hallinnassa
Study materials
Sovitaan kouluttajan kanssa.
Literature
- Juuti (toim.) 2016. Ympäristöoppia opettamaan.
Completion methods
Method 1
Description:
1.8.2023 alkaen luokanopettajien aikuiskoulutus on muutettu monimuotoiseksi. Tätä ennen aloittaneilla on ollut opintojaksossa 54 tuntia kontaktiopetusta ja 108 tuntia omatoimista työskentelyä.
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (6 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish