Terveystieteet

Ajankohtaista

Kesä 2022: Opettajamme lomailevat pääsääntöisesti 23.6.-1.8. Loman aikana palautuneita tehtäviä arvioidaan elokuussa palautusjärjestyksessä.

Oppiaineen perehdytystilaisuudet lukuvuonna 22-23

• Terveystieteiden aineopinnoista kiinnostuneiden ja amk-tutkintotaustalla terveystieteiden täydentävistä opinnoista kiinnostuneiden perehdytystilaisuus pe 9.9. klo 16.30 Zoom-ympäristössä (linkki tulee tähän myöhemmin) ja ti 4.10. klo 16.30. Kevätlukukaudella ti 10.1.2023 klo 16.30 ja 9.2. klo 18.45.

Opintojaksojen aikataulutiedot
Syksyn 2022 opintojaksojen tiedot löytyvät Opintojaksojen kohdalta, Ilmoittaudu opintoihin -välilehdeltä.

Fysiologian perusteet muuttuu lähitentiksi ja opintojakson koodi muuttuu

Fysiologian perusteet opintojakson uusi kurssikoodi on Fysiologian perusteet 2 op LBIP1015 (aikaisemmin LBIP010 Fysiologian perusteet 2-4 op). Aikaisemmin suoritettu LBIP010 Fysiologian perusteet vastaa uutta opintojaksoa.

Huomioithan, että opinjakso suoritetaan syksystä 2022 alkaen lähitenttinä eli perinteisenä paperitenttinä. Tentti on mahdollista tehdä Jyväksylässä, Helsingissä, Kokkolassa tai yhteistyöoppilaitoksissa. Lähitenttiohjeet löytyy osoitteesta: https://help.jyu.fi/jp?id=kb_article_view&sysparm_article=KB0010096

Ohjeita terveystieteiden kandidaatti- ja maisteriväylältä hakeville

Terveystieteiden valintaperusteet julkaistaan loppusyksystä ja ne löytyvät Terveystieteiden kandidaatti- ja maisteriohjelma, terveystieteiden kandidaatti ja maisteri (3 v + 2 v) — Jyväskylän yliopisto (jyu.fi)

Terveystieteiden kandidaatti- ja maisteriväylältä hakevalta edellytetään avoimen yliopiston terveystieteiden väylähakua varten terveystieteiden perusopintojen kokonaisuus (arvosana vähintään hyvä (3)), terveystieteiden aineopinnoista vähintään 18 op (numeerisesti arvioitujen opintojen suora keskiarvo vähintään 3) ja terveystieteiden metodiopinnoista LTKY014 2 op, LTKY1011 5 op, LTKY1012 3 op.

Opintoihin edellytetään myös englannin kielen opintojaksoa XENX001 3 op (josta huomioidaan 2 op). Opintopisteitä tulee siis olla yhteensä vähintään 56 op.

Kielikurssit täyttyvät melko nopeasti, joten ole hereillä ilmoittautumisen alkaessa.

Englannin kurssien aikataulut avoimessa yliopistossa: Viestintä- ja kieliopinnot — Avoin yliopisto — Jyväskylän yliopiston opinto-opas (jyu.fi) Englannin kurssien aikataulut yhteistyöoppilaitoksissa: Opinnot JYU avoimen yliopiston yhteistyöoppilaitoksissa — Jyväskylän yliopiston avoin yliopisto

Opintosuoritukset tulee olla arvioituna ja rekisterissä 30.4. mennessä, jotta opintokokonaisuudet saadaan koottua ja ehdit toimittaa liitteen hakemuksen mukaan.

Terveystieteiden perusopintojen vuosikello

Opiskelun suunnittelussa voi hyödyntää alla olevaa vuosikelloa. Sitä pääsee tarkastelemaan tarkemmin oik. yläkulman ruutu -kuvakkeen kautta. Sen jälkeen avautuvasta näkymästä voi selata opintojaksoja myös vas. yläkulman Lista-kuvakkeen kautta.