TTMA1003 Human, Environment and Health (3 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023
Description
Sisältö
Ympäristöterveys, kestävä kehitys
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
käyttää ympäristöterveyteen ja kestävään kehitykseen liittyviä käsitteitä
analysoida ja arvioida erilaisten ympäristöön ja kestävään kehitykseen liittyvien tekijöiden merkitystä ihmisen terveydelle ja ympäristön terveellisyydelle
Literature
- Keniger, L.E., Gaston, K.J., Irvine, K.N. & Fuller, R.A. 2013. What are the Benefits of Interacting with Nature? International Journal of Environmental Research and Public Health, 10(3), 913–935. Julkaisu luettavissa: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3709294/
- Kuukka, K., Lehtonen, A., & Pulkki, J. 2019. Kansanterveystieteen ekologinen käänne - Kohti ekososiaalista terveysparadigmaa. Sosiaalilääketieteellinen Aikakauslehti, 56(4), 306–317. Julkaisu luettavissa: https://doi.org/10.23990/sa.83056
- Mussalo-Rauhamaa, H., Pekkanen, J., Tuomisto, J., Vuorinen, H. S., Auvinen, A., Rusanen, S. & Punkari, M. 2020. Ympäristöterveys. 2. uudistettu painos. Helsinki: Duodecim. (297 s.)
- Rohweder, L. & Virtanen, Anne. 2008. Kohti kestävää kehitystä: Pedagoginen lähestymistapa. Helsinki: Opetusministeriö, koulutus- ja tiedepolitiikan osasto. Sivut 18–21, 24–30, 53–64 ja 98–118. Julkaisu luettavissa: https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/79112/opm03.pdf?sequence=1
Completion methods
These completion methods are for University of Jyväskylä degree students. Other options:
Method 1
Description:
Itsenäinen opiskelu, kirjallisuuden tenttiminen
Evaluation criteria:
Kirjallisuustentti 100 %
Time of teaching:
Period 1, Period 2, Period 3, Period 4
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Exam (3 cr)
Type:
Exam
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish