OKLV221 Interactional competence in the educational field 2 (2 cr)
Study level:
Other studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023
Description
Kasvatusalan asiantuntijaksi kehittymisen jäsentäminen ja reflektointi
Vuorovaikutusosaaminen asiantuntijuuden jakamisessa
Opettajan ydinosaamisalueista painottuvat
- vuorovaikutusosaaminen ja moninaisuuteen liittyvä osaaminen
- pedagoginen osaaminen
- yhteisöllinen ja yhteiskunnallinen osaaminen
- eettinen osaaminen
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa eritellä opettajaksi kehittymisen prosessia
- ymmärtää, että asiantuntijuus on yhdessä rakennettua ja jaettua, osallistumista tietämystä rakentaviin ja sitä luoviin verkostoihin
- osaa keskustella kasvatusalan asiantuntijuudesta ja osaa vuorovaikutuksessa jakaa käsityksiä oman alansa asiantuntijuudesta
- kykenee tarkentamaan ja syventämään omaa ja kollektiivista asiantuntijaidentiteettiään opettajana
- osaa eritellä opettajaksi kehittymisen prosessia
- ymmärtää, että asiantuntijuus on yhdessä rakennettua ja jaettua, osallistumista tietämystä rakentaviin ja sitä luoviin verkostoihin
- osaa keskustella kasvatusalan asiantuntijuudesta ja osaa vuorovaikutuksessa jakaa käsityksiä oman alansa asiantuntijuudesta
- kykenee tarkentamaan ja syventämään omaa ja kollektiivista asiantuntijaidentiteettiään opettajana
Study materials
Opetusohjelmassa mainittu oppimateriaali
Completion methods
Method 1
Evaluation criteria:
Osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti
Select all marked parts
Method 2
Evaluation criteria:
Itsenäisen oppimistehtävän tekeminen hyväksytysti
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (2 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
English, Finnish
Teaching
10/4/2021–7/30/2022 Small group teaching
x
Independent study (2 cr)
Type:
Independent study
Grading scale:
Pass - fail
Language:
English, Finnish