OHPA219 Individual and Communal Dimensions of Learning (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2021-2022, 2022-2023
Description
Oppimisen ja ohjaamisen teoriat
Oppimisen yksilölliset ulottuvuudet (oppimisen neurologinen perusta, tunteet, sanaton tieto, yksilöllinen kokemushistoria)
Oppimisen yhteisölliset ulottuvuudet (pedagoginen suhde, vertaisryhmä, ryhmäilmiöt)
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa keskeisiä oppimisen ja ohjaamisen teoreettisia lähestymistapoja sekä niiden välisiä yhteyksiä
- hahmottaa oppimisen yksilöllisten ja yhteisöllisten ulottuvuuksien keskinäistä riippuvuutta ja dynamiikkaa
- soveltaa teoreettisia lähestymistapoja erilaisiin käytännön oppimis- ja ohjaus- ja opetustilanteisiin.
Study materials
Driscoll, M. 1994/2004/2013. Psychology of learning for instruction. Boston: Allyn and Bacon. 37 (40).
Illeris, K. 2009. Contemporary theories of learning. Learning theories…in their own words. Lontoo: Routledge.
Jarvis, P. 2006. Towards a comprehensive theory of human learning. London, New York: Routledge.
Nummenmaa, L. 2010. Tunteiden psykologia. Helsinki: Tammi.
Muu mahdollinen oppimateriaali (artikkelit ja e-kirjat).
Completion methods
Method 1
Description:
Opintojakso toteutetaan monimuotoisesti ja se perustuu lähipäivillä tapahtuvaan työskentelyyn, itsenäiseen työskentelyyn ja vertaistyöskentelyyn.
Evaluation criteria:
Opiskelija osallistuu opetukseen, pienryhmän työskentelyyn sekä tekee itsenäiset tehtävät hyväksytysti.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish