OHPA219 Individual and Communal Dimensions of Learning (5 cr)

Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2021-2022, 2022-2023

Description

Oppimisen ja ohjaamisen teoriat 

Oppimisen yksilölliset ulottuvuudet (oppimisen neurologinen perusta, tunteet, sanaton tieto, yksilöllinen kokemushistoria)

Oppimisen yhteisölliset ulottuvuudet (pedagoginen suhde, vertaisryhmä, ryhmäilmiöt) 

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • hahmottaa keskeisiä oppimisen ja ohjaamisen teoreettisia lähestymistapoja sekä niiden välisiä yhteyksiä
  • hahmottaa oppimisen yksilöllisten ja yhteisöllisten ulottuvuuksien keskinäistä riippuvuutta ja dynamiikkaa
  • soveltaa teoreettisia lähestymistapoja erilaisiin käytännön oppimis- ja ohjaus- ja opetustilanteisiin. 

Study materials

Driscoll, M. 1994/2004/2013. Psychology of learning for instruction. Boston: Allyn and Bacon. 37 (40).

Illeris, K. 2009. Contemporary theories of learning. Learning theories…in their own words. Lontoo: Routledge. 

Jarvis, P. 2006. Towards a comprehensive theory of human learning. London, New York: Routledge. 

Nummenmaa, L. 2010. Tunteiden psykologia. Helsinki: Tammi. 

Muu mahdollinen oppimateriaali (artikkelit ja e-kirjat).

Completion methods

Method 1

Description:
Opintojakso toteutetaan monimuotoisesti ja se perustuu lähipäivillä tapahtuvaan työskentelyyn, itsenäiseen työskentelyyn ja vertaistyöskentelyyn.
Evaluation criteria:
Opiskelija osallistuu opetukseen, pienryhmän työskentelyyn sekä tekee itsenäiset tehtävät hyväksytysti.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Participation in teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
No published teaching