OEAP1022 Pedagogical Foundation of Pre and Initial Education II (4 cr)
Description
Tämä kurssi on jatkoa kurssille OEAP1021 Esi- ja alkuopetuksen pedagoginen perusta I.
Kurssin keskeisenä sisältönä on I-osan tavoitteiden lisäksi myös seuraavat:
- Lapsilähtöinen pedagogiikka ja eriyttämisen käytännöt
- Kodin ja koulun välinen sekä monialainen yhteistyö
- Monikielisyys- ja monikulttuurisuusosaaminen
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa soveltuvia keinoja hyödyntää lapsikeskeisen pedagogiikan työtapoja sekä erilaisia arvioinnin menetelmiä esiopetuksen ja perusopetuksen luokkien 1-2 opetussuunnitelmien mukaan
- tunnistaa moniammatillisia verkostoja ja niiden toimintatapoja esiopetuksessa ja perusopetuksen luokilla 1-2
- tunnistaa kodin ja koulun erilaisia yhteistyömuotoja
- edistää lapsiryhmän vuorovaikutusta
Description of prerequisites
Osana luokanopettajan, erityisluokanopettajan, varhaiskasvatuksen opettajan, varhaiskasvatuksen erityisopettajan tai aineenopettajan opintoja kokonaisuudessaan suoritetut perusopetuksessa opetettavien aineiden ja aihekokonaisuuksien monialaiset opinnot TAI varhaiskasvatuksen tehtäviin ja esiopetukseen ammatillisia valmiuksia antavat opinnot.
Compulsory prerequisites
Study materials
- Roiha, A. & Polso, J. 2018. Onnistu eriyttämisessä. Jyväskylä: PS-kustannus.
- Salmela-Aro, K. (toim.) 2018. Motivaatio ja oppiminen. Jyväskylä: PS-kustannus.