ERIP105 Supporting Learning and Participation (5 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023
Description
portaittainen tuki oppimisessa, RTI-malli, näyttöön perustuvat tuen periaatteet, interventiot, yksilöllisen tuen keinot, ryhmässä toteutettava tuki, eriyttäminen, yksilöllistäminen, joustava ryhmittely
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää portaittaisten tuen mallien perustelut ja käytänteet
- tuntee näyttöön perustuvat tuen periaatteet oppimisen ongelmissa
- ymmärtää interventiot oppimisen kohdennetun tuen työkaluina
- tuntee joustaviin ryhmittelyihin, eriyttämiseen ja yksilöllistämiseen liittyvän pedagogisen keskustelun näkökulmia
Study materials
Oppimisen vaikeudet. 2019. Toim. T. Ahonen, M. Aro, T. Aro, M.-K. Lerkkanen & T. Siiskonen. (soveltuvin osin)
Muu oppimateriaali ilmoitetaan opetusohjelmassa.
Completion methods
These completion methods are for University of Jyväskylä degree students. Other options:
Method 1
Description:
Erityispedagogiikan ja varhaiserityispedagogiikan tutkinto-ohjelmien opiskelijoille (pääaineopiskelijat).
Evaluation criteria:
Tentti tai oppimistehtävä
Select all marked parts
Method 2
Description:
Erityispedagogiikan perusopintoja valinnaisina opintoina suorittaville (sivuaineopiskelijat).
Evaluation criteria:
Tentti tai oppimistehtävä
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Teaching
4/6–5/31/2022 Lectures
x
Independent study (5 cr)
Type:
Independent study
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish