ERIA1050 Autism Spectrum Disorder, Severe and Multiple Disability: Prerequisites, Support Services and Education (5 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Coordinating organisation:
Department of Educational Sciences, Kokkola University Consortium Chydenius - Education
Curriculum periods:
2020-2021, 2021-2022, 2022-2023
Description
Autismikirjo, moni- ja vaikeavammaisuus, kehitysvammaisuus, kohderyhmän koulutushistoria ja nykytilanne, kuntoutus, hoiva, opetus, vaativa erityinen tuki, toiminta-alueittainen opetussuunnitelma, eettiset kysymykset.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä käsitteet autismikirjo, kehitysvamma, moni- ja vaikeavammaisuus
- tarkastella kriittisesti em. kohderyhmän opetukseen liittyviä taustaoletuksia
- arvioida erilaisia pedagogisia tukipalveluja
- analysoida vammaisuuteen liittyviä eettisiä kysymyksiä
- määritellä käsitteet autismikirjo, kehitysvamma, moni- ja vaikeavammaisuus
- tarkastella kriittisesti em. kohderyhmän opetukseen liittyviä taustaoletuksia
- arvioida erilaisia pedagogisia tukipalveluja
- analysoida vammaisuuteen liittyviä eettisiä kysymyksiä
Study materials
Kerola, K., Kujanpää, S. & Timonen, T. 2009 (tai uudemmat painokset). Autismin kirjo ja kuntoutus. Jyväskylä: PS-kustannus.
Muu oppimateriaali ilmoitetaan opetusohjelmassa.
Completion methods
These completion methods are for University of Jyväskylä degree students. Other options:
Method 1
Description:
Erityispedagogiikan asiantuntijalinjan opiskelijoille, aineopintoja valinnaisina opintoina suorittaville (sivuaineopiskelijat) ja erillisiä erityisopettajan opintoja suorittaville (valinnainen opintojakso).
Evaluation criteria:
Verkko-opetukseen liittyvien tehtävien hyväksytty suorittaminen ja oppimistehtävä.
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Study methods:
Verkko-opetukseen osallistuminen (ryhmäkeskustelu, väitetehtävä, luentojen kommentointi) ja oppimistehtävä.