YJOS2250 Development of expertise (6 cr)
Description
Oppimista organisaatiossa voi pitää sateenvarjokäsitteenä, jonka alle mahtuu tausta-ajattelultaan erilaisia käsityksiä ja näkemyksiä ja malleja. Kurssilla tutustutaan näihin käsityksiin yleisesti. Lisäksi jokainen opiskelija perehtyy syvemmin häntä itseään puhuttelevaan näkemykseen kirjallisuuden avulla ja osoittaa tämän perehtymisensä ryhmätyössä
Learning outcomes
Opintojakson lopussa opiskelija osaa:
- selittää oppiminen organisaatiossa –käsitteen historiallisen taustan
- vertailla käsitteen oppimis-, johtamis- ja organisaatioteoreettisia lähtökohtia ja näkökulmia
- arvioida ja problematisoida käsitteen taustaolettamuksia ja käytäntöjä
- tuottaa johonkin kurssin teemaan pureutuvan, tieteellisesti perustellun kirjallisen ja
suullisen esityksen yhteistyössä oman ryhmänsä kanssa
- arvioida ja reflektoida omaa ja ryhmänsä oppimista
Metataitoihin liittyvät tavoitteet:Opintojaksolla opiskelija:
- syventää kriittisen ajattelun taitoja
- harjoittelee arviointi-, reflektointi-, kommunikointi- ja yhteistyötaitoja
- oppii hyödyntämään luovan ja innovatiivisen ajattelun menetelmiä kaikessa toiminnassa
Kestävän kehityksen tavoitteet:
Opintojakson tavoitteet kytkeytyvät YK:n Kestävän kehityksen tavoitteiden kohtaan 4. (Hyvä koulutus). Kohdassa 4. korostetaan avointa, laadukasta ja tasa-arvoista koulutusta sekä elinikäisen oppimisen mahdollisuuksia. Opintojaksolla opiskelijat oppivat problematisoimaan oppimista/koulutusta aikuisen oppijan monimuotoisista ja moniarvoisista lähtökohdista.
Description of prerequisites
Johtamisen aineopinnot
Study materials
Artikkelit ja kirjallisuus luennoitsijan ilmoituksen mukaan