TIES471 Real-time Rendering (5 cr)
Description
Sisältö
Johdatus reaaliaikaiseen renderöintiin eli hahmontamiseen (MOT-sanakirjan suomennos). Kertausta ja syvennystä esitiedoista: grafiikkaliukuhihna, geometriamuunnokset, materiaalit, teksturointi. Uutta asiaa: Modernin näytönohjaimen arkkitehtuuri, GPU liukuhihna ja varjostimet, varjostinkielellä ohjelmoiminen, kehittyneet varjostintekniikat, valaistus, kuvaperustaiset tekniikat, monikulmiotekniikat, kaarevat pinnat, näkymänhallinta, liukuhihnan optimointi, renderöinti VR-laseissa ja AR-sovelluksissa.
Suoritustavat
Harjoitustyö ja Tentti.
Learning outcomes
Description of prerequisites
Tietokonegrafiikan perusteet sekä Algoritmit 1 ja 2 täytyy olla. Kaikki matematiikan kanssa tehty aiempi askartelu auttaa ja erityisesti lineaarialgebran kurssi on vahvasti suositeltava käydä ennen tätä.
Compulsory prerequisites
Recommended prerequisites
- Prerequisite group 1
Study materials
Real-time rendering (3rd edition), Tomas Akenine-Möller, Eric Haines, Nafy Hoffman. Tieteelliset artikkelit alan lehdissä ja konferensseissa.