OKLV211 Interactional competence in the educational field 1 (4 cr)
Description
Vuorovaikutusosaamisen erittely
Kasvatusalan konteksteissa esiintyvien vuorovaikutus- ja ryhmäilmiöiden havainnointi, tutkiminen ja reflektointi sekä niistä keskusteleminen ja kirjoittaminen
Opettajan ydinosaamisalueista painottuvat
- vuorovaikutusosaaminen ja moninaisuuteen liittyvä osaaminen
- tieteellinen osaaminen
- yhteisöllinen ja yhteiskunnallinen osaaminen
- hyvinvointia vahvistava osaaminen
Learning outcomes
- ymmärtää vuorovaikutuksen merkityksen kasvatusalan opiskelussa ja asiantuntijatehtävissä
- osaa analysoida omaa vuorovaikutusosaamistaan sekä viestinnän ja vuorovaikutuksen merkitystä ja muotoja koulutus- ja akateemisissa yhteisöissä
- on omaksunut tieteellisen viestinnän perusvalmiudet, joita hän pystyy hyödyntämään ja kehittämään yliopisto-opinnoissaan
Study materials
Kniivilä, S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A., 2017, Tiede ja teksti: tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen.; ISBN: 978-952-495-441-9
Kostiainen, E. & Pöysä-Tarhonen, J. 2019. Meaningful Learning in Teacher Education, Characteristics of. In Peters, M. (Ed.) Encyclopedia of Teacher Education. Singapore: Springer
Lisäksi opetusohjelmassa mainittu muu oppimateriaali
Literature
- Cantell, H. & Kallioniemi, A. (toim.) 2016. Kansankynttilä keinulaudalla. Miten tulevaisuudessa opitaan ja opetetaan?; ISBN: 978-952-451-705-8242
- Kniivilä, S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A., 2017, Tiede ja teksti: tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen.; ISBN: 978-952-495-441-9
- Kostiainen, E. & Pöysä-Tarhonen, J. 2019. Meaningful Learning in Teacher Education, Characteristics of. In Peters, M. (Ed.) Encyclopedia of Teacher Education. Singapore: Springer