LYTS1020 Managing Sport Organizations (6 cr)
Description
Sisältö
• Analysoida urheiluorganisaatioita toimintaympäristönä
• Kuvata ja arvioida johtamista ja markkinointia urheiluorganisaatioissa
• Selittää johtamisen ja markkinoinnin keskeisiä teorioita ja arvioida kriittisesti niiden soveltuvuutta erilaisissa urheiluorganisaatioissa
• Selittää urheiluorganisaatioiden ominaispiirteet sekä arvioida omia vahvuuksia ja kehittämiskohteita vastuullisen esimiestyön ja markkinoinnin kannalta
• Etsiä ja perustella monitieteisiä tutkimusaiheita liittyen urheiluorganisaatioiden johtamiseen
Suoritustavat
Kontaktiopetuskurssi, syyslukukausi 1. - 2. jakso. Kontaktiopetuskurssin suoritustavat tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Opintojaksolla vaaditut hyväksytyt suoritukset. Arviointiperusteet tarkennetaan vuosittaisessa opetusohjelmassa.
Learning outcomes
• Esimiestyö ja päätöksenteko urheiluorganisaatioissa
• Eettinen ja vastuullinen johtaminen urheiluorganisaatioissa
• Urheilumarkkinointi
• Sponsorointi
• Urheiluorganisaatioiden viestintä
• Media ja digitaalinen media sekä vaikutukset urheiluorganisaatioiden toimintaan.
Additional information
Kurssin järjestäjätaho on Kauppakorkeakoulu. Liikunnan yhteiskuntatieteiden opiskelijoille on kurssille 14 opiskelijan kiintiö. Huomioi esitietovaatimukset.