KIKA421 Feedback Skills (5 cr)
Description
Palautteen merkitys kirjoittamisen oppimisessa ja
opetuksessa. Kirjoittamisen opinnoissa muodostuneiden palautetaitojen arviointi
harjoitusten avulla.
Learning outcomes
Osaamistavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa palautteen ja arvioinnin eroja ja yhtäläisyyksiä teorian ja käytännön tasolla
- tunnistaa omat vahvuutensa ja kehittämiskohteensa palautteen antamisessa ja vastaanottamisessa
- tunnistaa erilaisia palautteen vastaanottajia
- pohtia teoreettisesti palautteen antamisen ja vastaanottamisen kysymyksiä
- antaa taiteellisesti ja oppimisen kannalta perusteltua palautetta.
Description of prerequisites
Kirjoittamisen perusopinnot
Study materials
Gottelier, L. 2014. Matkalla kohti lukijaa. Palautteen merkitys kirjoitusprosessille. Teoksessa E. Karjula (toim.) Kirjoittamisen taide ja taito. Jyväskylä: Atena, 125–141. Pdf.
Helminen, T. (toim) 2012. Uusi syntyy hämärässä: Dramaturgin ja kirjailijan dialogista. Teoksessa Salminen, P. & Snicker, E. (toim.) Jumalainen näytelmä. Dramaturgisia työkaluja. Helsinki: Like, 265–286. Pdf.
Keltinkangas-Järvinen, L. 2010. Temperamentti – persoonallisuuden biologinen selkäranka. Teoksessa R-L. Metsäpelto & T. Feldt (toim.) Meitä on moneksi: Persoonallisuuden psykologiset piirteet. Jyväskylä: PS-kustannus, 49–69. Pdf.
Svinhufvud, K. 2016. Kokonaisvaltainen kirjoittaminen. Helsinki: Art House, 64–98.
Vandermeulen, C. 2011. Negotiating the personal in creative writing. Bristol; Buffalo: Multilingual Matters. (Saatavana e-kirjana JYKDOKista.)
Young, J. 2013 Workshops: what they are (and aren’t) and how to make the most of them. Teoksessa S. Norris (ed.), Studying Creative Writing. Newmarket: The Professional and Higher Partnership Ltd., 55–70. (Saatavana e-kirjana JYKDOKista.)
Virtanen, V., Postareff, L. & Hailikari, T. 2015. Millainen arviointi tukee elinikäistä oppimista? Yliopistopedagogiikka, 22 (1), 3–11. Pdf.
Lisäksi opettajan antama muu materiaali.