KIKA420 Teaching Writing (5 cr)
Description
Keskeiset oppimiskäsitykset ja niiden soveltaminen kirjoittamisen
opetuksen suunnitteluun kohderyhmän mukaan.
Learning outcomes
Osaamistavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa nykyaikaiset kirjoittamisen opetuksen oppimiskäsitykset ja -teoriat
- analysoida omia kirjoittamisen opetus- tai opiskelukokemuksiaan
- tiedostaa oman näkemyksensä hyvästä kirjoittamisen opetuksesta
- suunnitella tavoitteellisen kirjoittamisen opetustuokion lapsille, nuorille tai aikuisille.
Description of prerequisites
Kirjoittamisen perusopinnot
Study materials
Haanpää, P. 2015. Sanataideohjaajan opas. Helsinki: Avain.
Kallionpää, O. 2014. Mitä on uusi kirjoittaminen? Uusien mediakirjoitustaitojen merkitys. Media & viestintä 37(2014): 4, 60–78. Julkaistu uudelleen: Kallionpää, O. 2017. Uuden kirjoittamisen opetus. Osallistavaa luovuutta verkossa. Väitöskirja. Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos, Jyväskylän yliopisto. Scriptum. Creative writing research journal. 2017, vol. 4, issue 1. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201701121134
Pylkkä, O. 2010. Oppimiskäsitykset. JAMK. Luettu 19.3.2020.
Svinhufvud, K. 2016. Kokonaisvaltainen kirjoittaminen. Helsinki: Art House, 13–62.
Tynjälä, P. 2018. Integratiivinen pedagogiikka. JYU. Viitattu 19.3.2020.
Lisäksi opettajan antama muu materiaali.