ERIA1020 Diversity and equity in support services (5 cr)
Tweet text
Description
saavutettavuus, tasavertainen osallistuminen, kulttuurinen moninaisuus, moninaisuus
Learning outcomes
- tiedostaa saavutettavuuteen ja tasavertaiseen osallistumiseen liittyviä lähtökohtia
- tarkastella koulutus- ja palvelujärjestelmiä saavutettavuuden ja tasavertaisen osallistumisen näkökulmasta
- analysoida monikulttuurisuuden merkitystä osana muuta moninaisuutta
Study materials
1) Mitchell, D. 2017. Diversities in education: effective ways to reach all leaners. New York : Routledge.
2) Altman, B.M. & Barnartt, S.N. (eds.) 2014. Environmental contexts and disability. https://ebookcentral.proquest.com/lib/jyvaskyla-ebooks/detail.action?docID=1865242 -> VALITSE TEOKSESTA KOLME ARTIKKELIA
TAI
2) Hellman, A. & Lauritsen, K. 2017. Diversity and social justice in early childhood education: Nordic perspectives. Cambridge Scholars Publishing. https://login.jyu.fi/idp/profile/SAML2/Redirect/SSO?execution=e3s1 -> VALITSE TEOKSESTA KOLME ARTIKKELIA
3) Talib, M-T., Loima, J., Paavola, H. & Patrikainen, S. (toim.) 2009/2012. Dialogs on diversity and global education. Frankfurt am Main: Peter Lang https://ebookcentral.proquest.com/lib/jyvaskyla-ebooks/detail.action?docID=1056372
4) Jahnukainen, M., Kalalahti, M., Kivirauma, J. & Holmberg, L. 2019. Oma paikka haussa: maahanmuuttajanuoret ja koulutus.
TAI
4) Pirinen, T. 2015. (toim.) Maahanmuuttajataustaiset oppijat suomalaisessa koulutusjärjestelmässä. Kansallinen koulutuksen arvointikeskus. Julkaisut 17. https://karvi.fi/app/uploads/2015/06/KARVI_1715.pdf
JA
4)Valtiontalouden tarkastusvirasto. 2015. Maahanmuuttajaoppilaat ja perusopetuksen tuloksellisuus. https://www.vtv.fi/app/uploads/2018/06/15103549/maahanmuuttajaoppilaat-perusopetuksen-tuloksellisuus.pdf
Completion methods
Method 1
Exam (5 cr)
e-tentti