VAAM1230 Children’s Health and Well-being (3 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Educational Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
lapsen psyykkinen hyvinvointi ja mielenterveys, lapsi ja kriisi, päivähoidon kriisivalmius yksilöllisellä ja yhteisöllisellä tasolla, kiusaaminen, turvataitokasvatus, lasten terveydenhoito
Suoritustavat
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja/tai itsenäinen työskentely, oppimistehtävät ja/tai tentti. Suoritustavat tarkentuvat vuosittain opetusohjelmassa.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävien/tentin hyväksytty suorittaminen. Arviointiperusteet tarkennetaan lukuvuosittain opetusohjelmassa.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- on omaksunut perustiedot lapsen psyykkisestä hyvinvoinnista
- osaa tarkastella ja arvioida lapsen psyykkistä hyvinvointia yksilö- ja ryhmätasolla sekä ympäristötekijöiden ja vuorovaikutuksen näkökulmasta
- tunnistaa psyykkiseen hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä yksilö- ja ryhmätasolla
- tunnistaa tyypillisiä lasten psyykkisen pahoinvoinnin ilmenemismuotoja ja hänellä on valmiuksia tukea lasta
- osaa tukea kriisissä olevaa lasta ja ennaltaehkäistä psyykkistä pahoinvointia kriisitilanteissa
- tuntee tavallisimmat lastentaudit ja hallitsee perustiedot lasten tapaturmien hoidosta ja ensiavusta
- tiedostaa lastentarhanopettajan vastuun kriisivalmiudesta
- on omaksunut perustiedot lapsen psyykkisestä hyvinvoinnista
- osaa tarkastella ja arvioida lapsen psyykkistä hyvinvointia yksilö- ja ryhmätasolla sekä ympäristötekijöiden ja vuorovaikutuksen näkökulmasta
- tunnistaa psyykkiseen hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä yksilö- ja ryhmätasolla
- tunnistaa tyypillisiä lasten psyykkisen pahoinvoinnin ilmenemismuotoja ja hänellä on valmiuksia tukea lasta
- osaa tukea kriisissä olevaa lasta ja ennaltaehkäistä psyykkistä pahoinvointia kriisitilanteissa
- tuntee tavallisimmat lastentaudit ja hallitsee perustiedot lasten tapaturmien hoidosta ja ensiavusta
- tiedostaa lastentarhanopettajan vastuun kriisivalmiudesta
Study materials
FRIIS, l., EIROLA, R. & MANNONEN, M. 2004. Lasten ja nuorten mielenterveystyö. Helsinki: WSOY. (Soveltuvin osin) JA
MOILANEN, I. & ALMQVIST, M., ym.. 2004. Lasten- ja nuorisopsykiatria. Helsinki: Duodecim. (Soveltuvin osin)
Artikkeleita sopimuksen mukaan.
MOILANEN, I. & ALMQVIST, M., ym.. 2004. Lasten- ja nuorisopsykiatria. Helsinki: Duodecim. (Soveltuvin osin)
Artikkeleita sopimuksen mukaan.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Method 2
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (3 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Teaching
10/9–12/17/2019 Small group teaching
11/11/2019–2/29/2020 Small group teaching
2/18–2/18/2020 Exam
10/21/2020–3/24/2021 Small group teaching
11/3/2021–1/17/2022 Small group teaching
3/30–5/24/2022 Small group teaching
10/31–12/14/2022 Small group teaching
3/29–5/16/2023 Small group teaching
4/3–5/14/2024 Small group teaching
x
Exam (3 cr)
Type:
Exam
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish