TERS1001 Planning and Evaluation of Health Education and Health Promotion Programs (7 cr)

Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Vaikuttavan terveysohjelman suunnittelu ja arviointi

Suoritustavat

Luennot 8 tuntia
Seminaarit 12 tuntia
Ryhmätyöskentely
Kirjallisen tehtävän tekeminen teoriakirjallisuuteen ja sovittaviin tutkimusartikkeleihin perustuen

Arviointiperusteet

Kirjallinen tehtävä (100 %)

Learning outcomes

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa hyödyntää ja soveltaa terveyden edistämisen ja terveyskasvatuksen teoreettista tietoa ja näyttöön perustuvaa tutkimustietoa terveyttä edistävän ohjelman suunnittelussa ja arvioinnissa

Additional information

Kevätlukukausi

Description of prerequisites

TERS006 Terveyskasvatuksen ja terveyden edistämisen muutosteoriat ja sovellusmallit

Study materials

Bartholomew Eldredge, L.K., Markham, C.M.,Ruiter, R.A.C., Fernández, M.E., Kok. G. & Parcel, G.S. 2016. Planning Health Promotion Programs: An Intervention Mapping Approach. 4. korjattu painos (myös aikaisemmat painokset v:lta 2011 tai 2006 käyvät). John Wiley & Sons. (704 s.) ISBN-13: 978-1119035497, ISBN-10: 111903549X
Glanz, K., Rimer, B.K. & Viswanath, K. 2015. Health behavior: Theory, research and practice. 5. painos (myös aikaisemmat painokset v:lta 2008, 2002 tai 1997 käyvät). San Francisco, CA: Jossey-Bass. (512 s.)
Markiewics, A. & Patrick, I. 2016. Developing monitoring and evaluation frameworks. SAGE Publications. (312 s.)
Lisäksi muuta soveltuvaa tutkimuskirjallisuutta

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (7 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish

Teaching