PSYS133 Personality Psychology III B (5 cr)
Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Psychology
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Perehdytään persoonallisuutta koskeviin käsitteisiin, erilaisiin lähestymistapoihin sekä niiden keskinäisiin yhteyksiin jollakin keskeisellä persoonallisuuden tutkimuksen alueella.
Suoritustavat
Kurssi ja/tai kirjallisuus.
Arviointiperusteet
Opintojakso arvioidaan kurssitehtävään ja/tai tenttiin perustuen asteikolla 0 (hylätty) – 5 (erinomainen).
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on syventynyt teoreettinen käsitys ja tiedot joltakin persoonallisuuden tutkimuksen keskeisistä aloista ja kysymyksistä koskien esimerkiksi persoonallisuuden biologista perustaa, persoonallisuuden piirteitä, motivaatiota, emootioita, selviytymiskeinoja ja sosiaalista toimintaa tai jotakin soveltavaa persoonallisuuden psykologian osa-aluetta. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa soveltaa omaamaansa tietoa.
Study materials
Valitaan seuraavasta kirjallisuudesta n. 650 sivua.
- ASPINWALL, L. G. & STAUDINGER, U. M. (toim.) (2003). A psychology of human strengths: Fundamental questions and future directions for a positive psychology. Washington, DC: American Psychological Association. (n. 400 s.)
- FURLONG, M. J., GILMAN, R. & HUEBNER, E. S. (toim.) (2014). Transitions across schools and cultures. Handbook of positive psychology in schools. London: Routledge. (n. 500 s.)
- JOHN, O., ROBINS, P. & PERVIN, L. (2008). Handbook of personality: Theory and research. New York: Guilford. (n. 860 s.) (e-kirja)
- KARABENICK, S. & URDAN, T. U. (toim.) (2012). Advances in motivation and achievement, vol. 17. Bingley: Emerald. (n. 280 s.)
- LITTLE, B.R. (2014) Me, myself, and us: The science of personality and the art of well-being. New York : PublicAffairs. (n. 290 s.) (e-kirja)
- LITTLE, B. R., SALMELA-ARO, K. & PHILLIPS, S. D. (toim.) (2007). Personal project pursuit. Goals, action, and human flourishing. Mahwah, NJ: Erlbaum. (462 s.)
- OETTINGEN, G. (2014) Rethinking positive thinking: Inside the new science of motivation. New York: Penguin. (n. 240 s.)
- PULKKINEN L. (2017) Human development from middle childhood to middle adulthood: Growing up to be middle-aged. London: Routledge
- ASPINWALL, L. G. & STAUDINGER, U. M. (toim.) (2003). A psychology of human strengths: Fundamental questions and future directions for a positive psychology. Washington, DC: American Psychological Association. (n. 400 s.)
- FURLONG, M. J., GILMAN, R. & HUEBNER, E. S. (toim.) (2014). Transitions across schools and cultures. Handbook of positive psychology in schools. London: Routledge. (n. 500 s.)
- JOHN, O., ROBINS, P. & PERVIN, L. (2008). Handbook of personality: Theory and research. New York: Guilford. (n. 860 s.) (e-kirja)
- KARABENICK, S. & URDAN, T. U. (toim.) (2012). Advances in motivation and achievement, vol. 17. Bingley: Emerald. (n. 280 s.)
- LITTLE, B.R. (2014) Me, myself, and us: The science of personality and the art of well-being. New York : PublicAffairs. (n. 290 s.) (e-kirja)
- LITTLE, B. R., SALMELA-ARO, K. & PHILLIPS, S. D. (toim.) (2007). Personal project pursuit. Goals, action, and human flourishing. Mahwah, NJ: Erlbaum. (462 s.)
- OETTINGEN, G. (2014) Rethinking positive thinking: Inside the new science of motivation. New York: Penguin. (n. 240 s.)
- PULKKINEN L. (2017) Human development from middle childhood to middle adulthood: Growing up to be middle-aged. London: Routledge
Literature
- FURLONG, M. J., GILMAN, R. & HUEBNER, E. S. (toim.) (2014). Transitions across schools and cultures. Handbook of positive psychology in schools. London: Routledge. (n. 500 s.)
- ASPINWALL, L. G. & STAUDINGER, U. M. (toim.) (2003). A psychology of human strengths: Fundamental questions and future directions for a positive psychology. Washington, DC: American Psychological Association. (n. 400 s.)
- OETTINGEN, G. (2014) Rethinking positive thinking: Inside the new science of motivation. New York: Penguin. (n. 240 s.)
- PULKKINEN L. (2017) Human development from middle childhood to middle adulthood: Growing up to be middle-aged. London: Routledge
- JOHN, O., ROBINS, P. & PERVIN, L. (2008). Handbook of personality: Theory and research. New York: Guilford. (n. 860 s.) (e-kirja)
- KARABENICK, S. & URDAN, T. U. (toim.) (2012). Advances in motivation and achievement, vol. 17. Bingley: Emerald. (n. 280 s.)
- LITTLE, B. R., SALMELA-ARO, K. & PHILLIPS, S. D. (toim.) (2007). Personal project pursuit. Goals, action, and human flourishing. Mahwah, NJ: Erlbaum. (462 s.)
- LITTLE, B.R. (2014) Me, myself, and us: The science of personality and the art of well-being. New York : PublicAffairs. (n. 290 s.) (e-kirja)
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish