OPEA4150 Professional development, learning guidance and explorative teacherhood (10 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
- oman opetus- ja kasvatusajattelun analysointi ja työstäminen
- opettajuus ja opettajaprofessio
- tutkivan opettajuuden periaatteet
- oman oppiaineen pedagogiikka
- opettajan ydinosaamisalueet: ensisijaisesti eettinen, tieteellinen, pedagoginen, sekä vuorovaikutus ja moninaisuusosaaminen, mutta myös yhteisöllinen ja yhteiskunnallinen sekä hyvinvointia vahvistava osaaminen, vähiten esteettinen osaaminen
Learning outcomes
Opintojakson käytyään opiskelija
- tunnistaa ja osaa perustella oman opetus- ja kasvatusajattelunsa sekä pedagogiset käytänteensä tieteellisesti, eettisesti ja pedagogisesti
- kehittää omaa asiantuntijuuttaan laaja-alaisesti ja ymmärtää opettajuuden elinikäisenä oppimisprosessina
- osaa kehittää omaa työtään tutkivan opettajuuden periaatteita soveltaen
- ymmärtää oman oppiaineensa tapoja rakentaa tietoja ja taitoja ja osaa pedagogisilla ratkaisuilla tukea moninaisten oppijoiden oppimista, tasavertaista osallisuutta ja kokonaisvaltaista hyvinvointia
Description of prerequisites
Kasvatustieteen perusopinnot
Study materials
Oppimateriaalista ja kirjallisuudesta sovitaan opetuksen alkaessa
Completion methods
Method 1
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti
Select all marked parts
Method 2
Description:
Liikunnan opiskelijoiden suoritustapa.
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti
Select all marked parts
Method 3
Description:
Liikunnan AKO-opiskelijoiden suoritustapa.
Evaluation criteria:
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Participation in teaching (10 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Teaching
8/31/2020–5/24/2021 Small group teaching
8/30/2021–5/23/2022 Small group teaching
8/29/2022–5/22/2023 Small group teaching
9/4/2023–5/20/2024 Small group teaching
x
x
Participation in teaching (8 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Teaching
8/20/2020–5/30/2021 Small group teaching
8/31/2020–5/31/2021 Small group teaching
8/26/2021–5/29/2022 Small group teaching
8/30/2021–5/30/2022 Small group teaching
8/25/2022–1/31/2024 Small group teaching
8/29/2022–5/29/2023 Small group teaching
8/24/2023–5/26/2024 Small group teaching
8/28/2023–5/27/2024 Small group teaching
x
Participation in teaching (2 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Teaching
9/1–12/31/2020 Small group teaching
8/31–12/30/2021 Small group teaching
8/29–12/29/2022 Small group teaching
9/4–12/28/2023 Small group teaching
x
Participation in teaching (1 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish
Teaching
8/1/2021–6/21/2022 Independent project
x
Participation in teaching (1 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
Pass - fail
Language:
Finnish