OPEA315 Education, Society and Change 2 (4 cr)
Study level:
Intermediate studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Yhteiskunnallisia näkökulmia suhteessa opettajan työhön ja
kouluyhteisön toimintaan, koulun kehittäminen, kasvattajan etiikan yhteiskunnallinen ulottuvuus.
Suoritustavat
Luento, pienryhmäopiskelu ja opintotehtävät
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamsiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.
Arviointikriteerit esitellään kurssilla.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää kouluun vaikuttavia yhteiskunnallisia kehityssuuntia
- ymmärtää kouluyhteisön omaa toimintaansa määrittävänä kulttuurina
- osaa toimia aktiivisesti ja eettisesti muuttuvissa ja monimuotoisissa yhteisöissä
- ymmärtää kouluun vaikuttavia yhteiskunnallisia kehityssuuntia
- ymmärtää kouluyhteisön omaa toimintaansa määrittävänä kulttuurina
- osaa toimia aktiivisesti ja eettisesti muuttuvissa ja monimuotoisissa yhteisöissä
Study materials
Oppimateriaalista sovitaan opintojaksolla.
Seuraava kirjallisuus soveltuvin osin:
Seuraava kirjallisuus soveltuvin osin:
Literature
- Salminen, J. 2012. Koulun pirulliset dilemmat. Helsinki: Teos.; ISBN: 9789518512496
- Alhanen, Kai. 2016. Dialogi demokratiassa. Gaudeamus: Helsinki.; ISBN: 9789524953948
- Ahonen, S. 2003. Yhteinen koulu – tasa-arvoa vai tasapäi-syyttä? Tampere: Vastapaino.; ISBN: 951-768-128-3
- Collinson, V. & Cook, T. F. 2007 Organizational learning. Improving learning, teaching, and leading in school systems. Thousand Oaks: SAGE.; ISBN: 9781412916868
- bell hooks 2007. Vapauttava kasvatus. Helsinki: Kansanvalistusseura.; ISBN: 9789519140315.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (4 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish