OEAP1010 Education Psychological Foundations of Pre and Initial Education (8 cr)
Study level:
Basic studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Department of Teacher Education
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Lapsen oppiminen siihen vaikuttavine tekijöineen
Esi- ja alkuopetusikäisen lapsen oppimisvalmiudet ja työskentelytaidot sekä niiden arviointi
Oppimisen haasteet, kolmiportainen tuki
Suoritustavat
Luennot ja/tai pienryhmäopiskelu, oppimistehtävät
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen yhteisiin tapaamisiin ja oppimistehtävien tekeminen hyväksytysti.
Arvosanakohtaiset arviointikriteerit esitellään/sovitaan kurssilla.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa esi- ja alkuopetusikäisen lapsen kehityksen keskeiset piirteet ja niihin vaikuttavat tekijät
- tunnistaa ja huomioida motivaation, minäkuvan ja itsesäätelytaitojen merkityksen varhaisvuosien oppimisessa
- arvioida esi- ja alkuopetusikäisten lasten oppimisvalmiuksia ja työskentelytaitoja
- tunnistaa esi- ja alkuopetusikäisen lapsen kehityksen eri alueilla ilmeneviä ongelmia ja niihin yhteydessä olevia tekijöitä
- tunnistaa esi- ja alkuopetusikäisen lapsen kehityksen keskeiset piirteet ja niihin vaikuttavat tekijät
- tunnistaa ja huomioida motivaation, minäkuvan ja itsesäätelytaitojen merkityksen varhaisvuosien oppimisessa
- arvioida esi- ja alkuopetusikäisten lasten oppimisvalmiuksia ja työskentelytaitoja
- tunnistaa esi- ja alkuopetusikäisen lapsen kehityksen eri alueilla ilmeneviä ongelmia ja niihin yhteydessä olevia tekijöitä
Study materials
Seuraava kirjallisuus soveltuvin osin tai opetusohjelmassa mainittu muu opetusmateriaali
Literature
- Crain, W. C. 2005. Theories of development. Concepts and applications. (uudistettu painos.) Hillsdale, NJ: Prentice Hall.; ISBN: 9781315662473
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (8 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish