LPES029 PE Teacher as a Promoter of Well-being in School (2–4 cr)
Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Faculty of Sport and Health Sciences
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Liikunnan edistämiseen koulussa tähtäävät ohjelmat (esim. Liikkuva koulu, Terve koululainen, HOPE).
Liikunnanopettajan rooli liikunnallisen toimintakulttuurin edistäjänä.
Koulun liikunnallistamisprojektin suunnitteleminen ja osallistuminen toteutukseen.
Suoritustavat
Luennot 10 tuntia
Harjoitukset 16 tuntia
Ryhmätyöskentely ongelmaperustaisen oppimisen periaatteisiin pohjautuen.
Itsenäinen työskentely.
Aktiivinen osallistuminen luennoille ja harjoituksiin sekä projektityön suunnittelu, toteuttaminen ja raportointi
Arviointiperusteet
Projektityö 100 %
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee monipuolisesti erilaisia toimenpiteitä liikunnan lisäämiseksi koulupäivään ja osaa toteuttaa niitä koulussa
- ymmärtää yhteistyöverkostojen ja koti-kouluyhteistyön merkityksen pyrittäessä koululaisten fyysisen aktiivisuuden ja hyvinvoinnin edistämiseen
- tuntee sosiaalisen markkinoinnin sovellusmahdollisuudet koulussa
- osaa laatia koulukohtaisen liikuntakartoituksen toimenpidesuosituksineen
- tuntee monipuolisesti erilaisia toimenpiteitä liikunnan lisäämiseksi koulupäivään ja osaa toteuttaa niitä koulussa
- ymmärtää yhteistyöverkostojen ja koti-kouluyhteistyön merkityksen pyrittäessä koululaisten fyysisen aktiivisuuden ja hyvinvoinnin edistämiseen
- tuntee sosiaalisen markkinoinnin sovellusmahdollisuudet koulussa
- osaa laatia koulukohtaisen liikuntakartoituksen toimenpidesuosituksineen
Additional information
Ajoitus: 4. vuosi syys- ja kevätlukukausi
Study materials
Tannehill, D, van der Mars, H. & MacPhail, A. 2014. Building effective physical education programs. Burlington MA: Jones & Bartlett learning. (ss. 1.96 ja 159-405) (341 s.)
Chin, M_K. & Edginton, C.R (toim.) 2014. Physical education and health: Global perspectives and best practice. Urbana, IL: Sagamore Publishing. (579 s.)
Metzler, M. ym. 2013. Health optimizing physical education (HOPE). The Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 84, 25-36.
Tammelin, T., Laine, K. & Turpeinen, S. 2012. Liikkuva koulu –ohjelman pilottivaiheen 2010-2012 loppuraportti. Liikunnan ja kansanterveyden julkaisuja 261 (99s.) https://liikkuvakoulu.fi/sites/default/files/liikkuvakoulu_loppuraportti_web.pdf
Luennoilla jaettava materiaali.
Chin, M_K. & Edginton, C.R (toim.) 2014. Physical education and health: Global perspectives and best practice. Urbana, IL: Sagamore Publishing. (579 s.)
Metzler, M. ym. 2013. Health optimizing physical education (HOPE). The Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 84, 25-36.
Tammelin, T., Laine, K. & Turpeinen, S. 2012. Liikkuva koulu –ohjelman pilottivaiheen 2010-2012 loppuraportti. Liikunnan ja kansanterveyden julkaisuja 261 (99s.) https://liikkuvakoulu.fi/sites/default/files/liikkuvakoulu_loppuraportti_web.pdf
Luennoilla jaettava materiaali.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (2–4 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish