LPEA001 Sport Pedagogy and Didactics 2: Teacher as a Researcher (3–4 cr)
Description
Sisältö
Liikunnan opetus-ja oppimistapahtuman tutkimus ja teoriat
Tuntisuunnitelman laatiminen ja tavoitteiden asettaminen
Opetusmenetelmät ja työtavat, vuorovaikutus ja palautteenanto, opettajan toiminta ja ajankäyttö, oppilaan toiminta ja aktiivisuus
Teknologian hyödyntäminen opetuksen analysoinnissa
Video- ja observointipalautteen hyödyntäminen ja reflektointi
Observointitutkimuksen raportointi
Suoritustavat
Luennot 10 tuntia
Harjoitukset 20 tuntia
Itsenäinen työskentely
Luentojen ja kirjallisuuden tenttiminen
Aktiivinen osallistuminen harjoituksiin
Raportin laatiminen observointitulosten pohjalta
Arviointiperusteet
Tentti 30 % ja raportti 70 %
Harjoituksissa läsnäolovaatimus 90 %
Learning outcomes
- tietää, miten liikunnan opetus-oppimistapahtumaa voidaan analysoida ja tutkia eri näkökulmista
- osaa tarkastella kriittisesti reflektoiden opettajan ja oppilaan toimintaa liikuntatilanteessa
- osaa kehittää opetustaan ja perustella tekemiään pedagogisia ratkaisuja
Additional information
Ajoitus: 2. vuosi syyslukukausi
LPE: Kurssin laajuudesta 1 op kirjataan liikuntapedagogiikan pääaineopiskelijoille integroituihin opettajan pedagogisiin opintoihin (LPEA501 Tutkiva opettaja).
Study materials
Literature
- http://spectrumofteachingstyles.org/pdfs/ebook/Teaching_Physical_Edu_1st_Online.pdf
- Mosston, M. & Ashworth, S. 2008. Teaching physical education. First online edition. (348 s.) (http://spectrumofteachingstyles.org/pdfs/ebook/Teaching_Physical_Edu_1st_Online.pdf)