KKYS3005 Integration of Language and Content in immersion and bilingual education in preschool (5 cr)
Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Swedish
Responsible organisation:
Department of Language and Communication Studies
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
Föreläsningar och diskussion om integrering av språk och innehåll i språkbadsundervisning och annan undervisning på två språk. Planering och presentation av en undervisningshelhet med fokus på språkliga mål och lärarens språkliga roll. Daghemsobservationer med tillhörande rapportering.
Suoritustavat
Aktivt deltagande(75 %) i kontaktundervisningen (kan genomföras som närundervisning ellr nätundervisning) och daghemsbesöken (föreläsningar och övningar), godkänd muntlig och skriftlig rapportering (100 %).
Arviointiperusteet
Bedömningskriterierna bygger på lärandemålen och presenteras när kursen inleds.
Learning outcomes
Efter kursen kan studenten
-kritiskt granska olika principer för integrering av språk och innehåll
-tillämpa olika principer för integrering av språk och innehåll
-planera och utvärdera språkliga mål i småbarnsfostran och förskoleverksamhet på två språk.
-kritiskt granska olika principer för integrering av språk och innehåll
-tillämpa olika principer för integrering av språk och innehåll
-planera och utvärdera språkliga mål i småbarnsfostran och förskoleverksamhet på två språk.
Description of prerequisites
Flerspråkighet via språkbad, Språkbad och annan tvåspråkig undervisning, Flerspråkighet i samhälle och arbetsliv, Barnets tidiga år i språkbad - forskning och praktik
Study materials
Material/övningar som delas ut i samband med undervisningen.
Literature
- Aktuella artiklar och styrdokument enligt lärarens anvisningar (ca 300 s.).
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (5 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Swedish