KKYS3005 Integration of Language and Content in immersion and bilingual education in preschool (5 cr)

Study level:
Advanced studies
Grading scale:
0-5
Language:
Swedish
Responsible organisation:
Department of Language and Communication Studies
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020

Description

Sisältö

Föreläsningar och diskussion om integrering av språk och innehåll i språkbadsundervisning och annan undervisning på två språk. Planering och presentation av en undervisningshelhet med fokus på språkliga mål och lärarens språkliga roll. Daghemsobservationer med tillhörande rapportering.

Suoritustavat

Aktivt deltagande(75 %) i kontaktundervisningen (kan genomföras som närundervisning ellr nätundervisning) och daghemsbesöken (föreläsningar och övningar), godkänd muntlig och skriftlig rapportering (100 %).

Arviointiperusteet

Bedömningskriterierna bygger på lärandemålen och presenteras när kursen inleds.

Learning outcomes

Efter kursen kan studenten
-kritiskt granska olika principer för integrering av språk och innehåll
-tillämpa olika principer för integrering av språk och innehåll
-planera och utvärdera språkliga mål i småbarnsfostran och förskoleverksamhet på två språk.

Description of prerequisites

Flerspråkighet via språkbad, Språkbad och annan tvåspråkig undervisning, Flerspråkighet i samhälle och arbetsliv, Barnets tidiga år i språkbad - forskning och praktik

Study materials

Material/övningar som delas ut i samband med undervisningen.

Literature

  • Aktuella artiklar och styrdokument enligt lärarens anvisningar (ca 300 s.).

Completion methods

Method 1

Select all marked parts
Parts of the completion methods
x

Teaching (5 cr)

Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Swedish
No published teaching