CKSS4070 Research Seminar (8 cr)
Description
Sisältö
Opiskelija laatii aiheestaan lukukausittain alustuksen, jotka käsitellään seminaariryhmässä ohjaajan johdolla. Seminaarissa kukin opiskelija toimii myös toisen opiskelijan tutkimuksen kriittisenä arvioijana ja tukijana. Seminaarityöskentelyyn voidaan liittää myös alustuksia ja harjoituksia tieteenfilosofisista, metodologisista ja menetelmällisistä kysymyksistä aiheiden nostamien tarpeiden mukaan.
Tiedonhankinnassa tutustutaan tietokantoihin ja niiden hyödyntämiseen, hakukäsitteisiin, lähdekritiikkiin ja työstetään näytekansio.
Suoritustavat
Tutkielmaseminaari: johdantoluento 4 t ja seminaarityöskentely 40 t.
Tiedonhankinta: 6 t kontaktiopetusta ja 12 t opiskelijan omatoimista työskentelyä.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen sekä oppimistehtävien tekeminen.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen.
Learning outcomes
- mieltää suullisen ja kirjallisen viestinnän sekä argumentaation osaksi tutkimusprosessia
- ymmärtää yksittäisen tutkimuksen osaksi laajempaa tiedeyhteisössä käytävää keskustelua.
- tuntee kasvatustieteellisiä käsitteitä ja niiden keskinäisiä suhteita
- osaa rajata yhdistelmähauilla ja muilla käytettävissä olevilla keinoilla hakuprosessejaan kohti relevantteja löytöjä
- tuntee tieteellisen julkaisun kriteereitä ja osaa soveltaa niitä omiin hakutuloksiinsa
- on kehittynyt kriittiseksi ja taitavaksi tieteellisen tiedon hakijaksi.