CAMM5050 Mathematics (6 cr)
Study level:
Other studies
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish
Responsible organisation:
Kokkola University Consortium Chydenius
Curriculum periods:
2017-2018, 2018-2019, 2019-2020
Description
Sisältö
- matemaattisten tietojen ja taitojen hankkimis- ja omaksumisprosessit ja niiden ohjaaminen
- matematiikan opetuksen suunnittelu, toteutus ja oppimisen arviointi
- perusopetuksen opetussuunnitelmaan sisältyvät keskeiset matemaattiset käsitteet ja niiden väliset yhteydet
- soveltamisen ohjaaminen ja monipuolistaminen
- tutkiva oppiminen ja ongelmanratkaisu sekä matemaattisen ajattelun tukeminen
Suoritustavat
54 t kontaktiopetusta ja 108 t opiskelijan omatoimista työskentelyä.
Osallistuminen lähiopetukseen, oppimistehtävien tekeminen ja tentti.
Arviointiperusteet
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja oppimistehtävien tekeminen.
Learning outcomes
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- kykenee suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan opetusta perusopetuksen opetussuunnitelman mukaisesti
- osaa valita matematiikan oppimisympäristöihin tarkoituksenmukaisia oppilasta motivoivia työtapoja ja opetusmenetelmiä sekä arviointimenettelyjä
- ymmärtää ongelmalähtöisyyden merkityksen matemaattisen tiedon rakentamisessa ja matemaattisen ajattelun kehittämisessä
- näkee matematiikan merkityksen oppilaan kasvuprosessissa: toisaalta matemaattisen tiedon mallintamisen arjessa, toisaalta yhteyden teoreettiseen matemaattiseen tietoon
- osaa hyödyntää opetuksessa matematiikan ja muiden tieteenalojen yhteyksiä
- osoittaa kiinnostusta matematiikan oppimiseen ja opettamiseen sekä oppimisympäristöjen kehittämiseen
- uskaltaa kokeilla uutta, ajatella kriittisesti sekä pyrkii kehittämään omia matematiikan opetuksen käytänteitä ja arvioimaan niitä.
- kykenee suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan opetusta perusopetuksen opetussuunnitelman mukaisesti
- osaa valita matematiikan oppimisympäristöihin tarkoituksenmukaisia oppilasta motivoivia työtapoja ja opetusmenetelmiä sekä arviointimenettelyjä
- ymmärtää ongelmalähtöisyyden merkityksen matemaattisen tiedon rakentamisessa ja matemaattisen ajattelun kehittämisessä
- näkee matematiikan merkityksen oppilaan kasvuprosessissa: toisaalta matemaattisen tiedon mallintamisen arjessa, toisaalta yhteyden teoreettiseen matemaattiseen tietoon
- osaa hyödyntää opetuksessa matematiikan ja muiden tieteenalojen yhteyksiä
- osoittaa kiinnostusta matematiikan oppimiseen ja opettamiseen sekä oppimisympäristöjen kehittämiseen
- uskaltaa kokeilla uutta, ajatella kriittisesti sekä pyrkii kehittämään omia matematiikan opetuksen käytänteitä ja arvioimaan niitä.
Study materials
Sovitaan kouluttajan kanssa.
Completion methods
Method 1
Select all marked parts
Parts of the completion methods
x
Teaching (6 cr)
Type:
Participation in teaching
Grading scale:
0-5
Language:
Finnish